måndag 19 oktober 2009

Favoritstolen!


En dag skall jag "ha" åtta av de här!

Första gången jag såg den här stolen var på Bomässan 1997!
En sliten ensam oförsynt stol stod i en hall i ett av husen! Jag blev omedelbart förälskad.
Då visste jag inte att designern var dansk och heter Hans J Wegner, stolen heter Y-stolen och tillverkades första gången 1950!


Numera finns Y-stolen ofta med
inredningsreportage och jag tycker de är lika snygga varje gång jag ser dem.
Det är bara det att de har ett pris som gör att jag drar mig för ett inköp, och för varje år som går ser jag hur priset på prislappen stiger.
Vad är en "pinnastol" värd egentligen?
Det ögat inte tröttnat att titta på i tolv år, har naturligtvis ett visst värde!
Jag får fortsätter att tråna, men en dag.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar