onsdag 14 oktober 2009

Ajamen!!!

Det här är väl en härlig syn när man kommer hem från jobb och ytterligare ett av alla dessa möten!
Man har känt sig gladare än just då.
Familjen är inte riktigt med på min ordning som är rätt enkel: ställ skorna på skohyllan!!!!
Skohyllan som står 50cm. från dörröppningen gapar helt tom.
Vad skall man säga?
Grrrrrrr, kanske!
Vi har en långsmal hall som är ganska svårmöblerad.
När vi gjorde om i köket flyttade vi dörrhålet, vilket gör att man har en jättestor vägg framför sig när man kliver in genom ytterdörren. Perfekt att fylla med skoskåp tycker jag. (bygger 18cm. vilket är ingenting) Det tycker inte maken, som tror att hallen kommer att bli JÄTTETRÅNG!
Jag har försökt på alla sätt och vis att prata för min ide, men han verkar svårövertalad denna gången.
Var är den här stora garderoben som man kan gå in i, spegla sig i stora speglar med bra ljus, kanske ta några danssteg medans man lätt och ledigt plockar fram sina skor & kläder som ligger fint på sina (bestämda) platser?
Ja inte i vårt hus i alla fall, för här har vi skorna på hallmattan!! Det verkar vi i denna familjen tycka vara en bra ide!
Jag säger bara fortsättning följer!


5 kommentarer:

  1. Jag kan inget annat än skratta, för jag känner igen mig-i resten av din familj alltså. Mina skor hamnar också gärna på mattan. Jocke däremot virrar på huvudet åt mitt skrattanfall, han förstår inte riktigt det roliga, för det är väl klart att skorna ska stå på skostället!
    Massor av kramar Helena

    SvaraRadera
  2. Skorna ska vara på skolhyllan!!! Jag har samma problem hemma hos oss. Ibland undrar jag om det behövs en skohylla. Kanske en korg att slänga ner alla skorna i och då får de andra i familjen se hur roligt det är.
    Skratta bäst som skrattar sist!!!
    Jag håller med dig.
    Kram/
    Cina

    SvaraRadera
  3. Heja Monica! Kämpa på!
    Jag håller tummarna för att det blir 1-0 till dig i skohylle-matchen!
    Jag försöker få min familj att följa min regel om att ha max 2 par skor/person i skohyllan, annars hamnar resten i allafall på golvet..
    Det går väl "sådär" kan man säga!
    Lycka till!
    //Nettan

    SvaraRadera
  4. Finns det ingen i er familj som plockar undan efter alla andra. Jag springer runt med mitt trollspö och försöker få ngn annan att just plocka undan.........
    I kväll vek jag ihop sonens handbollskläder och la dem under hans kudde.
    Jag fattade piken mamma.... fick jag till svar för en stund sedan, kanske ngt att prova med skor, fast i en påse då.
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Här var det visst fler "mammor" som kände igen sig!
    Vi har det inte lätt, men vi älskar de lymlarna ändå på nått konstigt vis!
    KRAMAR till er alla
    Monica

    SvaraRadera