söndag 11 oktober 2009

Träningsvärk!


I går kom lillasyster med familj hit och åt frukost med oss. Vi avhandlade deras USA- resa (då flickorna var hos oss.) Grabbarna fick Ralph Laurent prylar inköpta i New York och jag fick Martha Stewart skålar med lock, lide fräsiga!

På em. följde jag med tre väninnor in till Gerda hallen på Afrikansk dans.
Lite otippat att stå där barfota och dansa till suggestiva trummor en lördag eftermiddag! Men så jätte roligt. Det är ju så här jag vill träna egentligen. För mig själv, tillsammans med andra och till medryckande musik!
Jag var helt lyrisk när jag kom hem. På Gerdahallen tränade jag flera gånger i veckan under åren jag bodde i Lund. Sen blev det svårt att ta sig dit när barnen kom. Nu plockade jag med mig träningsschema & priser, kanske får det bli Gerdahallen istället för Rehab. Valen är så många fler där. Vi får grunna på det lite!

På kvällen hämtade min gode vän Christina mig, så cyklade vi bort till Cina. Det var dags för dammiddag! Cina hade fixat jättefint med god mat, lekar och gott vin. Skoj och allvar blandades, precis som det ska vara en sådan kväll!
Kl. tre la jag mig, då hade vi stått en stund till i höstnatten, Christina & jag och avhandlat det sista.

I dag har Gustav spelat seriematch hemma. Förlust, men de spelade bra i regnet.
I kväll är vi bjudna på middag hos svärmor. Jag börjar känna av dansen från i går, en härlig träningsverk!

2 kommentarer:

  1. Okej hur firade du idag. Du skulle ju tänka ut ngt kul, eller glömde du rent av ditt 100:de inlägg........
    Vackra skålar förresten.
    Ha en bra dag! Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Här är en till som fick träningsvärk!
    OM du bestämmer dig för att köpa kort på Gerdahallen, har du en superhugad afrodanspartner på Månskensgränd.
    Jag tränar mer än gärna barfota till suggestiva trummor!!!

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera