fredag 23 oktober 2009

Gäster!





Denna fredagkvällen kommer min barndomsvän med familj hit. det blir fondue med goda såser.
- pepparrot/äpple
- banan/curry
- mango
- vitlök/örter
- bearnaise
- soltorkade tomat röra
Lätt fixat, tänkte jag. Men det är en del skärande & vispande.
Det blir rostbiff och kyckling till kött, pommes i fritösen till alla barn och ungdomar (5 st.) och grönsaker att doppa i såserna. Det är där jag brukar landa, bland morötterna och i banan/curry såsen! Den är gudomlig! (som min arbetskamrat från Gävle hade uttryckt det!)
Lite nötter och parmesanstavar innan vi sätter oss till bords (det har en annan arbetskamrat lärt mig) och till efterrätt blir det mangopaj & glass!
Där var hela menyn tror jag bestämt!
Då hoppas jag bara på att gästerna är hungriga och pratsugna, så kommer vi få en härlig kväll!
Och det brukar vi få!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar