torsdag 15 oktober 2009

Helgplanering!

På lördagkväll får vi efterlängtade gäster! Vi umgås med det ena paret med en oregelbunden regelbundhet. Och med det andra paret har vi sagt så fort vi stöter på varandra på byn, klassikern: "vi måste träffas" Så nu är det äntligen dags!
Jag har suttit och skrivit lång handlelista samtidigt som jag smakat av årets glögg som jag fick tips om, utav en av mina bloggvänner!
Årets smak är clementin. Det gäller att vara ute i god tid, för smakar den bra är den slut på systemet innan december!
Den var god, speciellt kall. Så det blir fördrink på lördag.
Tusen tack för tipset mma!
Några pepparkakor till fick det också bli. Förr kunde jag äta pepparkakor året om , nu nöjer jag mig med att äta de kring jul! Och det verkar som det är kring jul nu!
Är ni trötta på ädelosten på pepparkakan så prova att blanda en kräm av:

25 g. smör (smält & låt svalna)
125 g. philalephiaost
3/4 dl. florsocker
1 msk. apelsinsaft
1/2 tsk. kanel

Bre en liten klick på pepparkakan, det är fantastiskt gott om man gillar det lite söta!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har blivit drabbad av den där röran till pepparkakor och kan verkligen intyga att den är väldigt god!!!
    Mums!
    //Nettan

    SvaraRadera