tisdag 27 oktober 2009

IKEA!

Ledig eftermiddag. Jag fick med mig Anders på premiärtur på IKEA!
Utanför nya, gröna ekologiska IKEA var det överfullt av bilar.
Ekologiskt? Tror inte det, med alla utsläpp bilarna gjort på vägen dit!
Innanför vimlade det av folk, det hade vi liksom på känn och var beredda på.Men det kändes som om man klev in i en fabrik. Inget mysigt nånstans, väldigt lite i så fall.
Fikahörnan som alltid inspekteras väldigt noga av maken, för där hamnar han alltid förr eller senare var det mest omysiga. Och han är inte kräsen med sittplats om det finns en vetelängd i närheten!
Vi plockade till oss lite smått och gott ändå, ljus med goda dofter t.ex.
Jag hade hoppats få med mig några skoskåp hem, men den gubben gick inte!!!
-Vi får tänka på det sa han. Det ser jag ändå som ett stort framsteg!
Det blir förmodligen fler besök, trots det lite längre avståndet. Vad skulle man gjort utan IKEA?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar