lördag 31 oktober 2009

Lite av varje!


Att gå i stan med tre killar det är ju vad det är. Vi har inte alltid samma intresse!
Det blev dock lite kläder köpta, ett par snyggbyxor till Gustav som han skall ha på den årliga Julmiddagen b.la. Själv köpte jag en bok som jag tänkte grotta ner mig i en dag när julen pockar på uppmärksamhet.
Efter ett tags tittande satte vi oss och fikade sen gick luften ur oss och vi körde hem igen.
På kvällen hjälptes vi åt i köket, Oscar fixade med förrätten och Gustav med huvudrätten. Sen satte vi oss och åt och pratade en lång stund i uterummet.
Så fastän humöret under dagen varit sisådär, så blev det en mysig avslutning.

Anders och min kväll var inte slut där. En av våra vänner fyllde 40 år i går och firade hemma med släkt & familj. Utan en aning om att ett litet kompisgäng var på väg!
Åtta stycken samlades vi och drack lite gott innan vi knackade på och sjöng för jubilaren!
De var mitt uppe i en rita-gissa lek som vi snabbt blev introduserade i.
Vi fick också höra ett tal med tillhörande bildspel som nyblivna 40-åringens pappa höll i!
Med mycket kärlek och värme! Det var riktigt härligt att höra!
När släkten droppade av satt vi en stund till och var inte hemma igen förrän sent, sent.
Vi ser fram emot den utlovade 40-års festen nån gång i början på nästa år!
När vi cyklade hem konstaterade Anders & jag att det här med tal är verkligen melodin.
Själv har jag hållit ett par stycken, jag skriver gärna på rim, ändrar texten i en sång eller läser en dikt! Jag tycker inte att jag gör mig så bra framför en massa människor, utan bättre i mindre sällskap. MEN varje gång det är dags så ser jag det som en "övning" För jag tycker själv det är så trevligt när någon reser sig och säger ett par ord. Så jag tänker att det jag säger kanske blir till glädje.
På måndag fyller Anders 45 år! För fem år sen hade vi fest här hemma. Jag ville gärna säga något så det blev på rim (på mitt sätt) Jag övade o övade, mest på att inte börja böla (för jag är en sån bölfia) och det gick!
Det roliga var att han var helt oförberedd. Så det var kul!
Slutord på detta inlägg: Mera tal, lagom långa dock, det tror jag vi blir gladare av!



1 kommentar:

  1. Tycker också att det är trevligt med egenkomponerade sånger, dikter, tal och annat. Verkligen något som man kommer ihåg!

    SvaraRadera