onsdag 28 oktober 2009

Kalasdags och skidåkning!

En strumpa Julmys till barnens kusin som fyller år i dag!
Där kan man alltid lita på IKEA.
Hela julkalaset var uppdukat när vi var där i går.
jag får bärja mig lite med inköpen eftersom vi inte skall vara hemma i jul.
I år åker vi till Lindvallen tillsammans med två familjer till. Det ser jag jätte mycket fram emot, liksom hela familjen. Vi skall visst fira jul men det blir mer avslappnat inbillar jag mig, och det finns "garanterat" snö!
Sist vi åkte skidor för två år sen var vi också i Lindvallen. Vi bodde på Lodgen och hade hur härligt som helst. Men vi bestämde då, att nästa gång det blir skidåkning får vi nog ta oss någon annanstans.
Sen ringer våra vänner och frågar om vi skall med och fira jul. Vad annat kan man svara än JA!
Vi har varit i Lindvallen och firat jul en gång tidigare och det var hur bra som helst. Jag kanske inte skulle vilja åka iväg varje jul, men nån gång då och då, hemskt gärna!
Denna gången bor vi alla 15 i en jätte stuga. det finns tre badrum med dusch, en bastu och en härlig öppen spis i allrummet. Stugan är cirka två år gammal så allt är fräscht och fint.
Jag längtar verkligen och jag inbillar mig att min julstress kommer att minskas till hälften i år.
Vet inte varför den skulle göra det, det bara känns så!
Men det är ett tag till. Nu bär det iväg på kalas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar