fredag 14 januari 2011

Som jag längtat...

...efter detta fredagsmys.
Hur skönt det än är att vara borta i värmen,
så är det fortfarande borta.
Hemma klingar dåligt om man aldrig är borta.
Men som jag uppskattar mitt hem när jag varit ifrån det ett tag, och allt det vanliga (förutom tvätt & städ förstås.) Att laga en god middag, blombuketten, godiset och filten om benen i soffan (kanske pensionärsvarning på den?)

Sent om sidor blev det uppackat och städat igårkväll och i dag har jag varit och handlat, kundvagnen blev överfull på allt gott jag blev sugen på efterhand som jag gick och titta.

Jag skall snart dyka in i kylen och botanisera bland allt det goda, för här vankas det i alla fall ett hederligt svenskt fredagsmys i kväll!

6 kommentarer:

  1. Tulpanerna pryder mitt kök! Här blir det enkelt - färdiggrillade kamben;-))

    SvaraRadera
  2. Visst är fredagasmyset det underbaraste man kan göra på fredag :-) Här blir det mys och filten kommer att åka på också.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Här är en till som fullkomligt älskar fredagsmyset och filt om benen...det får vara hur mycket pensionärsvarning det vill=) Tulpaner är underbart och samma här...inga gula kommer in här(om ingen köpt dom till mej förståss) Här ska vinflaskan korkas upp och entrecoten tillagas tillsammans med råstekta vitlökspotatisar! Njut nu av fredagsmyset...

    Varm kram !

    tina

    SvaraRadera
  4. Efter en god fredagsmiddag bestående av lammkotletter och en smarrig pastasallad drog de två största iväg till malmö arena, lillebror och jag samsas om en aladdin kartong och inväntar lets dance. Är det pensionärs varning med en filt om benen så får vi allt bjuda på det. Såklart kommer receptet, jag ska bara........Kramar till er. Hoppas på en snar fika med Egypten uppdatering:)

    SvaraRadera
  5. Ingen pensionärsvarning på det! Jag älskar att vara hemma! Där trivs jag allra bäst!
    Kan bara hålla med dig!
    kram

    SvaraRadera
  6. Glömde skriva att dina ljuslyktor är helt underbara!
    kram

    SvaraRadera