onsdag 19 januari 2011

Dags att ta tag i dammsugaren.

Somliga dagar är fulla av energi och somliga dagar finns ingen kraft alls. Planer finns men det går bara inte att få till något av nytta.
Jag har kladdat ner en snabbritning på en "gå-in-garderob." Lillebrors rum på 20kvm. blir då plötsligt på 12kvm. och då blir det 8kvm. kvar till kläder, skor och väskor...
Kan tänka mig att det krävs en hel del mutor för att den planen skall falla i god jord hos Mister.
Maken är positiv och kommer med bra förslag så själva konstruerandet skall nog lösa sig men mitt samvete mår inte bra av att Gustav måste släppa till ytor för att jag skall kunna ställa dit några väskor, hmmm!
Så spånandet fortsätter och eventuellt tuffa förhandlingar är att vänta.

Tills dess tar jag fram dammsugaren...
Åtta E-nummer. Inte bra!
Men nödvändigt ibland som tristesströst i mitten på januari.

10 kommentarer:

  1. En sån garderob vill jag åsså ha:) kram

    SvaraRadera
  2. En dröm att få ha en sådant rum och en dröm att få ha den dansugaren i handen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Men det där låter ju toppen....du har nog en snäll son som låter mamma få sin dröm uppfylld=) Kul att slipa och fundera på projekt...En sån dammsugare önskar jag att jag skulle ta tag i istället för den som strax ska få arbeta lite vid dörren och under matbordet...fast, nu är det stränga tider med fikabrödet. Jag och dottern kör LCHF och önskar att kilorna flyger sin kos =)=)
    Ha en fin kväll å kram till dej!
    tina

    SvaraRadera
  4. Lycka till med gåingarderoben!!!:)
    kram

    SvaraRadera
  5. Du får muta honom ordentligt, det är det värt!!
    Fråga mig,jag vet!!
    Min walking closet är just på 8 kvm och det är ljuvligt!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  6. Ett tips är att använda väggarna fullt ut. Jag har kläder på en vägg. Väskor och skor på en annan och en byrå längs den tredje. Min sambo uppskattar att vårat dressingroom är på c 5 kvm. Den sväljer en hel del :-) Jag har ingen heltäckninsgmatta och ingen kristallkrona i taket. Men väl en spegel, på väggen :-)

    Lycka till

    SvaraRadera
  7. Som du luras, att ta tag i dammsugaren!!!
    Om jag känner dig rätt så blir det nog en "Walk in Closet" inom en snar framtid.
    Puss och Kram
    Cina

    SvaraRadera
  8. Tror nog att du redan har startat förhandling ala mamma list :) Gillar inte varken din eller min dammsugare. Båda är ifs fulla av smulor men min är iallafall inte full av E. Fattar inte vart dina kalorier tar vägen. Kan man bränna kalorier när man förhandlar tro? Nej antagligen inte då vore jag nog trådsmal. Nog med svammel. Nu ska jag till jobb. Kul! Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Håller med. Ibland är det nödvändigt!!!! :-)

    En walk in closet till dig röstar jag för!!

    SvaraRadera
  10. Lillebror kanske är mutbar?
    Allt brukar kunna vara förhandlingsbart till rätt pris... :)
    Ska bli kul att se resultatet. Jag vill ju också ha...

    Kram // AH

    SvaraRadera