torsdag 27 januari 2011

Hej!

Föreläsningen med Elizabeth Gummesson var härlig och människan är ju så bedårande vacker så det är helt sanslöst. Ämnet var perfektionism och det finns bra och dåliga sätt att ta hand om de sidorna hos sig själv.
Ju mer hon beskrev olika sätt att agera och styra upp sitt liv så kännde jag att min egen perfektionism inte är särskilt allvarlig och det var rätt befriande. Jag har efter hand som åren gått fått en mer laid back inställning till saker och ting. Mitt kontrollbehov har minimerats och jag är rätt så duktig på att sortera bland det som är viktigt och mindre viktigt.
Oordning irriterar mig inte lika mycket som förr - fastän den är skön när den håller sig borta.
Jag köpte hennes bok som är lättläst och den kommer säkert ge mig fler bra tankeställare.

Vår stationära dator har hängt sig - sitter vid Oscars lilla skoldator igen så jag har inga bilder att bjuda på i dag. (annars skulle ni få se Elizabeths fina ord i boken som inte var mer än: Till Monica Kram Elizabeth. Det var väl fint?)
Annars är det en, helt vanlig torsdag i dag, med jobb, handling, tvätt och lite städning.
Allt för att komma i fredagsmysstämning snabbt i morgon.
Det var allt för i dag!
Hej då!

4 kommentarer:

  1. Skulle också vilja gå på hennes föreläsning!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle precis som Jess också vilja gå på denna föreläsning. Tyvärr har jag nog en hel del att lära av Gummesson. Visst är hon slående vacker, helt otroligt.

    Ha nu en toppenbra fredag.

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att få höra lite "sanningar" som inspirerar! Själv drar jag nu mot 08-land där jag först ska ha ledigt innan jag på tisdag och onsdag är på en jobbkonferens - så förena nytta med nöje är vad jag tänker göra!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt. Alltid kul med inspirerande personer. :-)

    SvaraRadera