måndag 17 januari 2011

Om det var jag som fick bestämma...

...så hade första beslutet varit: större garderober till kvinnorna!
Var och varannan dag går jag och spånar på hur vi skall styra upp ytorna här hemma och vems rum som skall få ge plats till min walk in closet.
Jag rensar och städar men det är ändå trångt. Bara en sån sak som skor och väskor, de ligger lite här och lite där. Tänk att kunna ha sakerna samlade och få en riktig överblick över allting.
Visst borde det vara en rättighet?
Om det nu vore så att det var jag som satt på tronen så skulle i alla fall större garderober vara mitt första beslut!


Susanne & Petra: Efter några år hade kanske spagetti och köttfärssås blivit en aningens enahanda att äta varje dag men det är verkligen det bästa jag vet!

10 kommentarer:

  1. Fint kort på dig. Vi kollar på en resa i november till Egypten. Hurgada Makadi Palace. Var det där vi var?

    Absolut att det skall finnas en lag på större garderober till oss kvinnor.

    SvaraRadera
  2. Snygging!!! Håller verkligen med dig, tycker alltid att jag pusslar för att få plats med saker. :-)

    SvaraRadera
  3. Du vet att jag är helt på på spagetti och köttfärssås!
    Jag är givetvis med på större garderober!!!
    kram

    SvaraRadera
  4. Haha - du klär verkligen på tronen där!
    Och beträffande garderoberna så är jag den första att hålla med dig. Jag är trött på att famla i en mörk barderob på morgnarna, så jag ansluter till ditt skallande rop:
    "Större garderober åt kvinnorna!" :)

    SvaraRadera
  5. Och så heter det Garderob och ingenting annat! :)

    SvaraRadera
  6. ja vi är nog helt klart en och annan som skulle stötta dina beslut om du satt på tronen!
    Å nog slog du huvudet på spiken alltid - men faktum är att kommer jag bara till jobbet kan jag sitta rätt stilla och jobba, annat var det när jag jobbade inom barnomsorgen;-))

    SvaraRadera
  7. Appsiluuut, fram för hus som planeras utifrån garderoben, visst?

    Vacker som en dag är du förresten.

    SvaraRadera
  8. Hej, vilken fin blogg du har. Jag har en walk in Closet. Det tog ett år för mig att få denna. I väntan låg alla mina kläder i sopsäckar.... Den är inte stor. Men jag har mina kläder på plats. Vidare har även skor och väskor sin alldeles egna plats också. Jag är nöjd. Hoppas att du också ska bli det snart.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  9. jag har en utmaning till dig som jag är väldigt nyfiken på.

    SvaraRadera
  10. Fin bild på dej och du passar på en tron minsann också =) Om du fick bestämma skulle jag bli så glad! Vi satte in garderober när vi renoverade vårt sovrum, men de är inte så djupa så där får plats typ....nästan inget. När barnen flyttar ut ska jag nog göra mej en walk in Closet...och köpa mej en massa nya fina kläder skor och väskor=)=)

    Ha en fin tisdag....nu ska jag ringa maken som ska handla lite på vägen hem, sen laga middag. Kvällen tillbringas framför tvn till halvåttahosmej och handboll...det blir en bra kväll!

    kram på dej!
    tina

    SvaraRadera