lördag 22 januari 2011

Lördag i januari!

Nu har de gamla IKEA glasen åkt ut och ett gäng av den här sorten har inhandlats. Lite stil på vardagen hädanefter!

Ny löpare till matbordet blev det också på dagens shoppingrunda.

Bakat har jag gjort , glutenfritt till Oscar - då blir man populär!

Sen kom den här inbjudan i brevlådan i går och den har jag gått och grunnat på hela dagen. Jag är lite sugen, varför inte? Vår klass var en helt vanlig en - inga skandaler vad jag kan minnas. Vi hade en rolig avslutningsfest, efter 9:an efter det försvann väl alla var och en på sitt håll. En av mina käraste vänner finns kvar fortfarande och vi umgås regelbundet tillsammans med våra familjer. En vän till träffar jag också men med en mindre regelbundenhet.
Ja, vi får väl se om jag är på - får nog tänka lite till.

Tidig middag - en favorit spagetti & köttfärssås.
För Anders och Gustav stack på fotbollscup kl. 19.00 (också en tid att börja en cup)
Jag bangade och blev hemma med Oscar och flickvän och ett glas vin i handen.
Det kommer fler cuper (redan i morgonbitti) och då skall jag vara på hugget och heja allt vad jag kan.
TV: kallar med stjärnorna på slottet - ja, så gammal är jag!

6 kommentarer:

  1. Vilka snygga glas. Meta lyx i vardagen är det bästa.

    Det där med klassfesten vet jag inte om jag hade klarat. Jo, jag hade nog gått ändå.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att förnya hemma eller i sin garderob så som jag är i full fart med! Var i Halmstad hos grabben och fyndade på Esprit - Jeans och två toppar för 500 spänn!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt att ta in mer lyx i vardagen!Jag har rensat lite i köksskåpen idag och gamla skålar och tallrikar från ikea har blivit slängda. Inga nyinköp ersätter men vi bestämde att vi ska använda vår ärvda Blå Eld servis från Rörstrand till vardags....varför ska något man tycker om stå och damma i skåpen?!
    Härligt att hinna med att baka, ser gott ut och jag förstår att du blir populär!

    Ha en fortsatt fin helg å kram!
    tina

    SvaraRadera
  4. Snygga inköp, kul att förnya!
    Jag bakade också i går men den mindre nyttiga varianten...
    Kan ju vara roligt att gå på klassträffen, gå tillsammans med din kompis, då känns det lite lättare. Tycker jag i alla fall!
    Ha en bra dag och heja på ordentligt!
    kram

    SvaraRadera
  5. Mycket fina glas och en snygg färg som kan passa till det mesta! Klokt att satsa lite på vardagsutrustningen, eftersom livet består mest av vardagar.
    Bakning tillhör inte mina favoritsysslor, tyvärr, även om både jag och den övriga familjen önskar att det var så. Desto mer populärt blir det när jag väl bakar. I lördags vaknade jag redan vid 7-tiden och utnyttjade den tidiga morgonen till att baka kanelbullar. Gissa om JAG blev populär när den övriga familjen vaknade av bulldoften...

    Självklart ska du gå på klassträffen! Du kommer nog att få jättekul!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Måste också byta ut glasen från Ikea, finns nog inte ett enda glas som inte har en flisa borta. Får ta en tur till Iittala outleten kanske.

    kram kram.

    SvaraRadera