onsdag 12 januari 2011

Monster och annat!

Jag är med och tävlar hos Petra om den här mjukgörande läppbalmen och hoppas på lite tur!

Det är vardag igen. Jag försöker cykla till jobbet men det är isigt och risk för "trillning" så jag får gå långa bitar istället och leda cykeln. Det där med att promenera till jobbet är plötsligt inte lika charmigt längre, som det var strax innan jul.
En liten flicka på min förskola (4 år) sa till mig idag att hon inte tyckte om mitt bruna ansikte - "du är mycket finare när du är vit, blir du vit igen?"
En annan kille tyckte att jag var en aningens lik ett monster, (samma kille som skall bli bonde när han blir stor. Han skall ha tusen kor och ALLA skall heta Sofia... Det kan bli lite krångligt har jag försökt förklara. Det struntar han i)
Så det var inga glada tillrop där - men allt kommer ganska snart att återgå till det normala och monstret blir vanliga Monica igen!

Julpyntet står fortfarande hopplockat på vardagsrumsbordet, resväskan är fortfarande inte uppackad och någon städning har inte skett. Anders ropade precis att det finns kaffe och vetelängd i köket så monstret äntrar dit nu och tar en välbehövlig paus så får vi se vad som händer sen!

4 kommentarer:

  1. Hahaha, barn är ju för roliga! Men du är fin!
    kram

    SvaraRadera
  2. Noterar att du är tillbaka i vardagen helt klart! Men resan ser ju helt underbar ut - vill oxå resa mer mer och mer;-))
    Ja vad säger man om ungar - de är bara helt underbara! Jag tror jag ska testa den där frasen - när blir du vit igen? Jag tycker bättre om dig så. Inte tänker jag medge att jag är avundsjuk inte!!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till i min tävling!

    Barn är för underbar..... ibland.

    SvaraRadera
  4. Roliga kommentarer! Det är kul att skriva ned saker som barn säger. Då kan man skratta en gång till sen när man läser det. :)
    Jag har en bok där jag har försökt skriva vad mina egna barn sagt för kul. De ÄLSKAR att själva läsa om sånt de sagt när de var yngre.

    Kram // AH

    SvaraRadera