tisdag 25 januari 2011

Good enough!

I gårkväll var det dags för årets första bokklubb.
Boken vi läst till denna gången var Borta bäst av Sara Kadefors.
Himla trevlig bok, även om boken handlar om en kvinna som hamnat en aningens snett i livet och använder sin bil som bostad. Den är enkelt skriven med mycket humor och den fick höga betyg av oss alla.
Petra bjöd på en superb grönsakssoppa som vi strödde rostade pinjenötter, pumpakärnor & solrosfrön på.
Det satt som en smäck en dimmig och kall januarikväll!

I kväll blir det till att ge sig iväg igen. Några från jobbet skall lyssna på Elizabeth Gummesson (bilden som är lånad från nätet) och när hon föreläser om hur vi skall göra för att känna oss good enough.
Det ser jag verkligen fram emot - jag kan behöva lite peppning i vardagen.
Jag gillar titeln på föreläsningen och hoppas att jag går därifrån och känner mig just nöjd!

Elizabeth


8 kommentarer:

  1. Jag har lyssnat på hennes sommarprogram i P1 och har hennes bok. Med all säkerhet får ni det trevligt och många nya samtal till ert mysiga personalrum. Fin löpare i uterummet är det udda Tina tro?
    Kramis :)

    SvaraRadera
  2. Härligt! Du kommer säkert att känna dig påfylld och upprymd efter i kväll! Har sett Elisabeth på tv i olika sammanhang och gillar henne. Och titeln på föreläsningen är ett av mina favorituttryck att ta till när man känner alla sina tillkortakommanden och det dåliga samvetet gnager. Good Enough är bra så! Hoppas din kväll var härlig och givande!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  3. Låter som en mycket trevlig föreläsning!!
    Du får berätta sen!

    SvaraRadera
  4. Boken har jag läst och den tyckte jag om. Att lyssna på en föreställning med Gummesson skulle jag inte tacka nej till. Hoppas det är så bra som man hoppas.

    SvaraRadera
  5. Den boken skall jag köpa. Finns den på pocket?

    SvaraRadera
  6. Det låter som en bra föreställning......lite inspiration till peppning i vardagen låter toppen!

    kram på dej!
    tina

    SvaraRadera
  7. Men vad mysigt med en bokklubb. Låter alldeles underbart. Ska bli spännande att höra vad du tyckte om föreläsningen. :-)

    SvaraRadera
  8. Hej, låter så mysigt med en bokklubb! Hoppas föreläsningen vad bra också! Bra uttryck "Good enough" ,ska man tänka på ibland när man känner sig otillräcklig!
    Annars då?
    Här har vabbars idag,blev en mysig dag. Imorgon väntar jobb igen och sen helg - härligt!

    Må så gott
    Stor kram Jessica

    SvaraRadera