onsdag 18 augusti 2010

Färg på och av!

Lång dag på jobbet i dag. Kom hem och gick en runda med Chelsie.
Ingen skjutsning till träning vilket betyder en hel kväll hemma utan avbrott.
Jag har passat på att färga håret eller i alla fall det innersta - närmast hårbotten, så nu syns inte ett enda grått hårstrå. De bara gömmer sig där under och där kan de hålla sig tycker jag.
I duschen sen kan man riktigt se hur solbrännan rinner bort med duschkrämen, det är nästan så jag har lust att skippa duschen bara för att det är så sorgligt.
Hej då solbränna - som tur är ses vi redan till nyår igen. Det är i alla fall bra!

Innan sommaren köpte jag denna burken på apoteket. Tänkte ha den som handkräm för den är tjock i konsistensen. Men den har funkat på hela kroppen och jag kan verkligen rekommendera den - helt ljuvlig!
Nu skall jag krypa upp i soffan och se Miss Marple och vänta på Anders som kommer hem från England lite senare.
Kanske kan en kopp te passa till kvällens mys!

7 kommentarer:

  1. Låter inte helt fel med en kopp te och höra regnet strila ner! Solbränna har ingen chans att bli påbättrad i detta väder. Det är hösten som är i antågandes och ljus och mys står runt hörnet. Jag kan ändå tycka att det är lite mysigt.
    Den där krämen ser "mysig" ut. Finns den kvar på apoteket?
    Kram
    //Cina

    SvaraRadera
  2. Ja det var ett tag sen bikinin var på helt klart;-))

    SvaraRadera
  3. Brännan verkligen rinner av en. Skall testa lotion näst gång jag är på Apoteket.

    Miss Marple här oxå,

    SvaraRadera
  4. Hej vännen, visst solbrännan bleknar fort! Sista veckorna har vi inte haft många soldagar.
    Låter mysigt med film och en kopp the. Vi har ätit blåbärspaj å firat skolstarten. Victor är så stolt att han börjat i ettan!

    Ditt förra inläg om kaffe,där svarar jag varken eller. Dricker bara the...

    Må gott
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Jo, solbrännan försvinner, men jag tröstar mig med att jag snart får sätta på mig snygga höstkläder!
    kram

    SvaraRadera
  6. Ja, det är sorgligt det där. Man arbetar så hårt på brännan och så försvinner den så fort. Jag är inte så brun i år så jag slipper oroa mig för att blekna. Inte så dumt.

    SvaraRadera
  7. hm...måste jag prova. Känner precis som du allt rinner av kroppen. Det är nog smart att göra som du, åka iväg under vintern för att fylla på depåerna. :-)

    ha en skön dag!

    SvaraRadera