måndag 30 augusti 2010

Förr & nu!

Förr!

Nu!



Fåtöljerna är sålda och soffan är på plats.
Mattan är bytt från en annan plats i huset och skall ev. bytas tillbaka igen. Det var lite sorgligt att bli av med fåtöljerna - de var ganska sköna och tog egentligen inte mycket plats. Men nu är de väck och inget att gräma sig över. Nu har jag fått min soffa och den är jätteskön. Jag är lite för feg för helt vitt även om det är så snyggt. Det syns inte så väl men denna har en lite beige ton och tyget går att tvätta som tur är.

Lite sörjer jag de bruna fåtöljerna ändå - det är bara möbler jag vet. Men jag har haft många sköna pratstunder och i dem och läst ett antal böcker i dem tillika.
I bland är jag för snabb till att ändra om och hinner inte tänka mig för riktigt.
Nåja inköp av soffa ångrar jag inte - den gör sig bra där den står och man kan ju inte spara på allt. Fåtöljerna finansierade dessutom 75% av soffan så nu har jag gnällt färdigt om det.

Nu skall Oscar skjutsas till träningen och sen skall jag:
- just det, lägga mig i soffan!

6 kommentarer:

  1. Mycket fotboll blir det helt klart och mellan det massa härlig inredning! I den soffan kommer säkert samtalen och de goda böckerna fortsätta att leva vidare!

    SvaraRadera
  2. Det blev ju bra!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  3. Men så snyggt du har det hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ååå jättejättefint blev det verkligen.

    Tack snälla underbara du för din kommentar, den träffade rakt in. Tack.

    SvaraRadera
  5. Det blev ju jättefint...kan tänka mej att det är härligt att lägga upp benen där! Det var superfint med fåtöljerna också,men förändring är alltid kul! Ni har ett underbart fint hem!!!
    Vi nyser och hostar vidare här idag, men det kan bara bli bättre nu=)

    Ha det fint!
    kram

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte det var snyggt både före och efter, fast i en soffa kan man ju mysa ner sig lite mer i!
    kram

    SvaraRadera