söndag 22 augusti 2010

Ganska pigg dagen efter!

Vi gick till sängs halv fem i morse och jag var förvånadsvärt pigg när jag vaknade halv tio!
Det var en riktigt rolig kväll på alla sätt och vis och vi satt ute på natten och pratade innan vi gick hem. Det var nog sista gången denna sommaren som det gick att vara ute en hel kväll/natt.
Redan i dag har det regnat igen från och till.

Gustav har spelat sin första seriematch för säsongen - en hårsmånförlust med 0-1.
Oscar spelade i går och de vann med 5-2.
Från och med nu är våra helger uppbokade med fotboll igen och livet planeras utifrån var och när det är dags!

Jag fick lite höstkänsla av regnet tidigare så jag gick ut till äppelträdet och plockade ner några äpple som blev till årets första äppelpaj. Det var dagens prestation - nästa blir att äta den.
Och nu börjar tröttheten göra sig gällande också. Middagen tidigare blev hämtpizza till allas jubel, min med. Alla är lite söndagströtta i dag och det som gäller nu är att vila sig i form till i morgon då vardagen tar vid igen.
Med en skål god paj i handen förstås!


5 kommentarer:

  1. Vad gott med äppelpaj! Tyvärr är jag den enda i familjen som gillar det och jag vv-ar ju! Fast jag har "syndat" en del denna veckan...
    Grattis till vinsten, och en förlust, ja, det blir ju så ibland, fast man önskar att ens barn skulle vinna varenda match de spelade. :)
    Njut av din goda paj!
    kram

    SvaraRadera
  2. Då orkade ni längre än oss =) Vi var på 80(40+40)årsfest och blev hämtade kl tre! Härligt att kunna vara ute hela kvällen/natten och njuta det sista av sommaren! Här har det varit lugnt idag också, jag och dottern gjorde en blåbärspaj som vi nyss har ätit ute i uterummet. Nu ska här plockas lite innan det blir nån film och soffan!

    Ha en fin början på veckan!

    kram

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft en perfekt dagen-efter-söndag.

    SvaraRadera
  4. Jag är rejält seg efter en helkväll i Halmstad med några goa tjejer!

    SvaraRadera
  5. Vilken partyprinsessa du är!

    SvaraRadera