tisdag 24 augusti 2010

Där kom den...


...IKEA katalogen!
Det är lika roligt varje gång, även om man hamnar på "IKEA på nätet" till slut om man vill ha koll på hela sortimentet så funkar ändå tidningen bättre i soffan med kaffe till.
Fast jag är inte vän med den lilla storleken - den förra var bättre. Nåja!

I kväll har vi 2 - års jubileum på bokklubben.
Det hela började med att två av oss (en var jag) satt och fikade en eftermiddag och pratade om att det skulle vara roligt att göra något aktivt, gärna tillsammans (min väninna är flitig med ridning & gympa men ni vet ju hur jag är...) Golf har varit på tapeten men det är ingen av oss som tar första steget.
- Vi kan ha en bokklubb kom vi på (vi läser båda flitigt) Inget unikt på något vis, men så enkelt och så roligt.
Jag ringde en annan väninna som redan varit i gång några år och fick lite riktlinjer hur de går tillväga. Vi ville ju vara fler än två, så vi frågade varsin vän som i sin tur skulle fråga varsin vän så att vi blev ett litet gäng som inte kände varandra så väl från början.
Det var inte så svårt att hitta medlemmar kan jag säga. Vi var fem stycken ett tag men nu är vi sex.
Vi har provat runt lite olika sätt att välja böcker och att sen bedöma dem. Allt skrivs noga ner i en fin bok som vandrar runt emellan oss.

Förutom att jag får läst böcker som annars bara gått förbi mig ger de här kvällarna mig en massa nya infallsvinklar på saker och ting som vi hinner prata om under kvällen. För det pratas mycket, mest om annat. I bland tar det flera timmar innan någon säger: boken ja, om vi skulle...
Vi äter god mat och vi skrattar och är allvarliga. Så den där fikan för två år sen som bara skulle vara en vanlig fika ledde till något mycket mer och det är jag så himla glad för!

Har jag tur så får jag till ett foto på oss ikväll - om de vill - det är ju ändå jubileum!
Kvällens bokprat är "somliga linor brister" En debutbok. Inte en favorit hos mig men läsvärd ändå!
Vad blir nästa val tro - alltid lika spännande!

4 kommentarer:

  1. Wow, IKEA katalogen. Då får jag skynda mig hem och kolla i min brevlåda också.
    Vad trevligt med jubilemu. Ha det så trevligt ikväll!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  2. Ikea katalogen vill jag ockås ha. Hoppas på att den kommer imorgon då.

    Ha enmycket trevlig kväll på klubben.

    SvaraRadera
  3. Jag väntar fortfarande......Det är ändå nåt visst med att bläddra i den "på riktigt"=)
    Vad fint det låter med ikeaskåpen med betongskivan på....gulligt av dej om du visar!!

    Låter kul med bokklubbsjubileum...trevligt att träffas över god mat,surr och en bok!

    Nu ska här ätas middag....resten av familjen ramlar snart in genom dörren=)

    Ha en trevlig kväll!

    kram

    SvaraRadera
  4. Mysigt med sådana träffar!
    Jag har en väninna som har pysselträffar, låter också väldigt trevligt men jag bor för långt bort för att vara med.
    Hoppas på en bild, kram!

    SvaraRadera