fredag 27 augusti 2010

Fredagkväll!

Det bästa med att börja jobba tidigt är att man slutar tidigt också. Handla, städa, tvätta, vattna blommor mm. stod på dagens agenda. Allt är nu avbockat och lugnet har lägrat. Maken är i väg på herrmiddag och väntas inte hem förrän sent-sent. Vi andra har ätit fredags-tacos och inget annat förutom mys kvarstår denna kväll. Så länge jag orkar hålla mig vaken vill säga.
Det är den tidiga morgonens baksida.
Det står en skål med godis på soffbordet, jag tyckte precis jag hörde ett svagt "Monica" det måste vara skålen som kallar - bäst att gå och kolla vad den vill.

Mys på!

5 kommentarer:

  1. Låter som en mysig fredag!
    Här ropade just en Mazarin så ihärdigt så jag gav efter...
    Återstår att se om det blir sent sent eller tidigt för maken då :)
    Har satt ut lekstugan på Blocket idag och 10 personer har ringt, kul! Så i eftermiddags blev det till att städa ur den.

    Kul att höra vad du tycker om Vyssanlull och 100-åringen. Nu läser jag Theorins Blodläge, har du läst den?


    Ha en riktigt skön helg vännen!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Men vilket fint arrangemang! Njut av godiset;-))
    Å du den boken har jag slukat i sommar!!!

    SvaraRadera
  3. Så fint och höstigt det blev ditt arrangemang!
    Hoppas godiset smakade!
    kram

    SvaraRadera
  4. Låter som kvällen blev mysig.
    Så fint med rönnbär, härlig färg.
    Kramelikram skånetös.

    SvaraRadera