torsdag 27 augusti 2009

Vanlig torsdag!

Nu rullar det på igen, jobb, skjutsning till träning, städa, handla Ja, kort sagt allt är som vanligt! Medans Oscar tränar kan jag ta en promenad med Chelsie i stadsparken eller runt Klostergården.
I tisdags tog vi med henne upp i stan och köpte varsin god Italiensk glass, Anders & jag! Stackars Oscar får slita och vi äter glass. Bister verklighet! Detsamma gäller skolstarten, det är en väldigt trött Oscar som går och lägger sig vid nio-tiden på kvällarna. Mycket nytt, långa dagar och resväg på det, är kämpigt. Men det blir säkert bättre när han vant sig. Helgen kommer nog som en räddande liten ängel tror jag.
I kväll har jag varit tillbaka på jobbet och haft lite planering. Kvällsarbetet är ingen favorit, men när man väl är där igen och framförallt nu efteråt, känns det bra ha fått bocka av en del göromål! När jag kom hem hade Anders fixat fika. Eller ja, han serverade sin gamla favoritklassiker: varma konserverade päron med after eight på!!! Den desserten uppfanns nog samtidigt som Flygande Jakob skulle jag tro. Lydigt och fint åt jag upp alltihop men tackade nej till ytterligare en portion! Jag är trots allt glad för varje initiativ i köket. Vi har bestämt att vi skall bli duktigare på att laga mat tillsammans. Det är nog jag, som har haft svårt att lämna plats åt honom också. Men det kan jag inte skylla på längre, för nu har vi gott om plats.
Så vi får väl se om det händer nya saker i vårat kök till hösten, vi har i alla fall alla förutsättningar för det. God vilja och glatt humör. (Ja, nått sånt!)
Skall ta lite kaffe till innan det är dags att lägga sig, päronen får stå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar