lördag 8 augusti 2009

Hej & välkomna!


Det här med att bli bortbjuden på middag på kvällen
kan man helt klart vänja sig vid!
Man går och småpysslar lite hemma, vilar middag,
snyggar till sig sen cyklar man iväg till några trevliga personer som bjuder en på mat & dryck!
Det är verkligen fantastiskt trevligt!
I början på min förskolelärarkarriär arbetade jag i Lund.
Många familjer ingick i olika matlag. De turades om att laga mat på kvällarna (kanske 1g. i veckan) Då fanns det dessutom utrymme för diskussioner kring barn och livet. Det lät så trevligt i mina öron. På den tiden hade vi inga egna barn, och när vi sen fick det blev det inga matlag i alla fall.
Själv älskar jag att bjuda hem vänner på mat. Festmaten är rolig att tillaga.
Vardagsmaten däremot är inte min favorit. Ibland har jag känt mig som en dålig mamma som inte engarerat mig mer i den, då skärper jag till mig ett tag, men jag tycker verkligen inte det är roligt.
Två växande sportkillar måste ju ha lagad mat. Oscar kan äta tre middagar om dan om han får, utan problem.
MEN, det positiva i detta är att killarna allt som oftast ställer sig vid spisen och fixar sina egna måltider. De har blivit duktiga båda två på att laga mat. Så det är verkligen roligt.
Denna hönsmamman behöver också släppa taget ibland och inte göra allting själv.
Det blir bra ändå (och kanske bättre)
Tack för i går Mia & pelle!
Ni vet det är bara att ringa, vi kommer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar