onsdag 5 augusti 2009

Första doppet!


Första doppet kom först i dag!
Lite sent men bättre sent... Vi tog oss ner till Höllviken. Förutom att det är ganska tjockt på stranden så finns det inget bättre ställe för mig. Det beror väl främst på att vi hade en sommarstuga där nere när jag var liten, så en bit av min barndom kommer till mig när jag är där nere. Tall och havsdoften gör också sitt till.
Vi hade sällskap av två familjer till. Och det är just det som är det mysiga. Man sitter i sin fula brassestol, bränner sig på bröstet under tiden som man pratar om allt möjligt.
Man hade behövt lägga sig på magen för att sola ryggen, men då blir det svårt att prata, så det får vara värt en röd framsida!
En dag på stranden är verkligen ett ypperligt sätt att umgås!
En av herrarna "lurade" med sig Anders på en golfrunda nu ikväll. Gustav är hos en kompis, Oscar är i Småland. Vad skall jag hitta på tro?
Kanske lägga mig och läsa, kanske ta ett glas rose´ med mig, kanske i hammocken (som är ful
tycker Anders, men som alla sätter sig i som ser den) Kanske nu med en gång!
Så får det bli!


1 kommentar:

  1. Vilken mysdag!
    Jag gillar att ligga och läsa i hängmattan (med en riktig huvudkudde. Sen drar man i ett snöre, som är fäst i trädet, för att få mattan i rätt gungning.
    Mmmm! Sommarkänsla!
    (Tyvärr har jag ingen bra plats för rosévinet.)

    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera