tisdag 4 augusti 2009

Lugna dagar!




Humöret blev ganska bra i går i alla fall, trots regn och rusk. Vi tog en lång promenad till vänner som bor på helt andra sidan "byn". Jag tänkte att jag skulle beta av Marie Jungstedts deckare som ju utspelar sig på Gotland. Min vän har ett gäng av dem, visste jag. (det finns visst sju)
De var utlånade på annat håll, men snabbt & lätt bestämde vi att vi tar en grillkväll på torsdag.
Så besöket föll väl ut ändå! Trevligt!
På vägen hem gick vi förbi torget med torghandeln.
Vi slog till på lite kantareller, som blev till två smarriga smörstekta mackor lite senare på kvällen!
I dag körde vi till Nova och gick där och strosade ett tag.
Jag köpte bl.a. en fin skål och en sjal!
I morse låg det ett sms från Oscar. de hade haft en liten kräftskiva och sen tagit ett kvällsdopp
i sjön!
Hur mysigt låter inte det då!
Här är en som också myser, med lilla Chelsan!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Så glad jag blev när jag tittade i mitt lilla fält denna morgon. Det verkar som om allt är bra med er. Välkommen till bloggträsket, det är toppenkul. Jag blir som skogstokig om jag inte hinner med mitt bolggande...... till familjens förtret. Nytt kök hos er med, så fint!
    Lite nyfiken är jag allt över hur du hittat till mig :) Massor av kramar Kristina.

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina!
    Det var Camilla som berättade för mig, och jag blev jätteinspirerad bums.
    Man blir verkligen glad av att sitta och formulera meningar och tänka till över en vanlig dag! Jag som dessutom har haft dataskräck, har nu lärt mig hur mycket som helst.
    Det är helt enkelt "skitroligt"
    Det var kul att du hittade hit, nu har vi ett sätt att höras då & då, vilket glädjer mig.
    Vi har det bra, lilla Chelsie har fått de stora pågarna att prata gulligullspråk, det är så härligt ( men de skulle aldrig erkänna det) och fantastiskt vad en liten hund kan påverka en!
    Då säger jag Vi hörs!
    Massor av kramar tillbaks från Monica

    SvaraRadera