måndag 17 augusti 2009

Sådan mor...



Ny termin, nya tag. Hela arbetsplatsen kryllar av duktiga personer som håller igen med diverse viktmetoder eller så springs det för glatta livet.
De tänker inte på vilken dager de sätter mig i!!!
Jag vet inte om "slöfocksmetoden" är någonting att skryta med på middagsrasten. Jag nickar och håller god min och låtsas att jag minsann också håller igen lite. Jodå, jag åt bara två kanelbullar till kvällskaffet.
Det tycker jag var bra!
I lördags fick jag mig en liten tankeställare. vi åt lita rester från i fredags. På kvällen frågade jag Gustav om han var hungrig och kanske ville ha mat. Då svarar den lille räkan: Nä, jag äter mig mätt på godis sen! Aj då, sin mor upp i dan! Gustav är lång och slank så inte för den saken skull. Men tänket, det har han nog ärvt efter mig. Jag älskar god mat, men klarar mig länge på godsaker. Jag har bara inte tänkt på att han ärvt den ådran. Bra eller dåligt?
Antagligen dåligt.

I dag har jag piffat till i en hörna som stått "obebodd" i vardagsrummet sen vi gjorde om köket. Jag tyckte den blev lite fin. Ännu ett ställe att sätta några ljus, nu när höstmörkret närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar