fredag 7 augusti 2009

Nedräkningen har börjat!



Det blommar fortfarande både inne & utomhus!
Men i en del krukor är det lite väl torrt. Vi har inga tjusiga rabatter att
stoltsera med, de försvann förra året när vi la trädäck i hela vår lilla trädgård.
Det är väldigt snyggt men framförallt lättskött och bekvämt.
Det är så jag resonerar när vi drar igång nya projekt.
Ungefär så här brukar jag säga: "Ja, så kan vi sitta där & ta ett glas vin,
och så kan jag sitta där & läsa"
Och så gör vi det och det är jättehärligt. Men sen tar det ett tag, boken är utläst & vinet urdrucket. Jag sitter där i härligheten och tänker: "Och vad gör jag nu då?"
Så denna sommaren har funderingarna vandrat fram och tillbaka kring
det här med kryddor och kanske ett litet växthus!!!
(jag vet att Anders samtidigt tänker: hammock ut, loungemöbler in)
Det känns som att denna sommar blir det nog inga nya projekt, det här får väl mogna till sig lite, till nästa sommar.
I går kväll cyklade vi bort till våra vänner på andra sidan "byn".
Vi njöt ute på deras stora trädäck av god mat, dryck och samtal in på nattkröken.
Det är väl varje svensks drömprat resten av året, "kommer ni ihåg när vi satt ute hos er ända till kl.2. Gud va härligt!"
En sån kväll var det i gårkväll!
När vi kom hem slank vi ner i "utespaat". Jag glömmer mellan varven hur mysigt det är.
Mysigast är det när det är stjärnklart, igår var det lite molnigt. Vi steg upp när solen började visa sig i kanten.
En sommardag att minnas nu när semesternedräkningen har börjat!


3 kommentarer:

  1. Hej Monica!

    Jag ser att både du och jag har påtat ihop likadana blomsterarrangemang. Vad lustigt! Vitt lejongap och rostigt hjärta på pinne från ...ja, nu har jag glömt namnet på butiken.

    Nedräkning - usch det låter hemskt, men ack så sant!

    Ha det gott!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera
  2. Hej Nettan, himmla kul att höra ifrån dig då &då!
    Mitt rostiga hjärta kommer från Tirup.
    Det fanns rostiga blommor och fiskar också, men hjärtat var finast!
    Kram på dig med
    monica

    SvaraRadera
  3. Hej Monica!

    Du kommer nog även i fortsättningen att höra ifrån mig lite då & då.
    Det är faktiskt riktigt roligt att följa din blogg.
    Den är bra upplagd tycker jag. Rubrik, lagom mycket text och foto.
    Lättläst och intressant att höra om din vardag.

    Sköt om dig!
    Kram
    //Nettan

    SvaraRadera