torsdag 20 augusti 2009

Bokklubbsmöte nr:7

I gårkväll var det dags att träffas igen efter ett litet semester uppehåll. Vi har varit fem stycken bokälskare som har diskuterat böcker, ätit gott och pratat om livet under några kvällar sen förra sommaren. I går var vi ytterligare en, så nu är vi fulltaliga. Vi för noga dagbok över vad vi äter (naturligtvis) och över vilka böcker vi läser. Vi betygsätter dem och för långa och intressanta diskussioner!
I går var det Camilla som var värdinna. God mat och ett glas vin, prat och skratt ute på terassen innan vi kom in på dagens bok: Nattfåk av Johan Theorin. Som vanligt tycker vi olika, vi har uppfattat olika saker i boken på skilda sätt. Det är det som är så roligt. Jag gillar verkligen att tillhöra detta lilla gäng kvinnor där tyckandet är fritt. Det är så många böcker man läst genom åren som man behövt älta lite till efter de tagit slut. Nu kan vi frossa fritt i kritik och beröm. Det är gött!!!
Vi har haft olika system av val av ny bok. Det senaste är att värdinnan väljer. Hon har sen några i reserv för ingen skall ha läst boken redan. Sen får var och en införskaffa den på eget sätt.
Mitt sätt är oftast på Bokus. Boken kommer rätt i brevlådan på 4-5 dagar till ett pris av 39kr. Hutlöst billigt, en skam egentligen men det blir å, andra sidan många böcker köpta!
Till nästa gång skall vi läsa: "Och vet inte vart" av Astrid Flemberg Alcala.
En historia om ett par som adopterar två barn, och där det inte blir som de förväntat sig. En känslosam bok denna gången alltså! Jag har radan lagt in min beställning, nu kan jag bara njuta tills vi träffas igen. Lovely!

1 kommentar:

  1. Kul med en liten bokcirkel. Jag har hört om era träffar tidigare.
    Hoppas boken är bra, det är en för mig okänd titel. Kanske en bok att läsa i höst!
    Ha en mysig helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera