söndag 23 augusti 2009

Sista grillningen & första äppelkakan!


Vi är inga vintergrillare. Jag tycker det är en viss tjusning i att dra fram grillen i Maj och känna dofterna av sommar som man saknat hela vintern. Nu däremot, när vi lagt någonting på grillen varje helg i fyra månader, är man rätt nöjd. Nu vill jag ha andra smaker i munnen.
Sommaren håller fortfarande ett fast grepp om oss, inte mig emot. Lite höstkänsla blir det ändå när man äter första äppelkakan. Äppelträdet vårt hade inte fler äpple i år än att det blev till två pajer. En vanlig och en glutenfri. Ibland dignar det av frukt och ibland som i år har vi knappast några. Det finns väl någon logik i det som jag inte förstår! Resten av säsongen får jag handla äpplen på torget, och det går bra det med!

I gårkväll var det dags att äta kräftor igen. En av herrarna i Anders herrmiddagsgäng bjöd hem, med damer denna gången. Ännu en kväll som vi satt ute och åt och sjöng kräftsånger för glatta livet. Barnen roade sig på hemmaplan, de är ju så duktiga! Kvällen avslutade vi hemma med ett varmt bad och en kall xcider. Vi fick sällskap av två av våra fest vänner som "bara" skulle cykla inom oss och hämta hem sonen. En perfekt avrunding, om än något sen. Vi la oss kl.halv fyra.
Så kan det bli ibland.
Oscar fotade Anders & mig innan vi cyklade iväg, och Chelsie, hon är där jag är.
Början på nästa vecka ser ut att bli fin rent vädermässigt. Får väl se om den blir fin för övrigt också! Härlig söndagkväll på er!




2 kommentarer: