lördag 22 augusti 2009

Förr & nu!


Mina grabbar och jag. Vi har kanske förändrats lite alla tre genom åren...

I torsdags var det Oscars tur att börja skolan. På Polhem i Lund! Det är också svårt att fatta, att min lille påg börjar på Gymnasiet. Men så är det, det är bara att gilla läget. Oscar känner ingen sen innan i sin nya klass , det tyckte han först var tråkigt. Men efter de två första dagarna så är han full av entusiasm! Jag har full förståelse för den känslan, det är skönt att hänga ihop med någon och att ha någon att vända sig till. Å, andra sidan kanske man missar nya kontakter för att man går på den trygga vägen. Det här blev en nervös liten utmaning, som verkar ha fallit väl ut. Sina gamla kamrater har han ju kvar. Han får betydligt längre dagar i skolan också, och den först så trevliga matte läraren, blev plötsligt en "häxa" när hon berättar att de skall ha 7 matte prov innan Jul! Skämt åsido, så får han nog en hel del att göra ett tag framöver!

Vår fredag kväll inledde vi på läktaren på Åkarps IP.
Seriematch mellan LBK och Åkarp! Slutresultat 0-1 till Åkarp. Det kändes som ett rättvist resultat med tanke på LBK:s spel för kvällen.
Flytet och samspelet hade de nog lämnat kvar i Lund för det syntes inte till i Åkarp i alla fall! Kvällens middag bestod av en "alltiettgratäng" som förberedelsernas mästare dvs. jag, hade fixat ihop tidigare på dan. Vi slog oss till bords strax innan kl. nio och när alla som varit en aningens arga tidigare kunde blicka framåt igen istället för bakåt, så skålade vi för nästa match och så kunde vi skämta, skratta & prata igen precis som en alldeles vanlig fredagkväll hemma hos oss!

2 kommentarer:

  1. Hej min vän,
    Visst är det mysigt och medicin för själen med fredagskvällar när hela familjen är samlad.
    Puss & kram till er alla!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Puss & kram tillbaka!
    Monica

    SvaraRadera