söndag 9 augusti 2009

Kaffe o en go kaka!




Rör inte mitt morgonkaffe, utan det blir dagen inte riktigt
bra. Resten av dagen kan jag vara utan, det är absolut morgonkaffet som är godast.
Jag är också väldigt petig med kaffemuggarna.
Jag har en stor samling för jag vill hela tiden byta. När jag ser fina muggar måste jag köpa dem. Det blir minst 6-8 st. av varje sort. Det är en passion, som visserligen är på väg att
spränga våra köksskåp men jag kan inte låta bli.
En kaka till kaffet är inte helt fel det heller. Men det bästa med att börja jobba igen i morgon är att få börja leva lite sunt igen.
För det är svårt att låta bli allt det goda när man är ledig.
Jag gillar visserligen en god grillbit men skulle kunna leva väldigt länge på bara sallad. Godis och vin är också någonting som slinker ner en del i semestertider. Det är gott men nu är jag nöjd.

Det har varit fantastiskt fint väder de här sista semesterdagarna. Vi avslutade dagen med en matbit inne på Glorias i Lund. Det är barnens favvorestaurang. I kväll kunde vi dessutom sitta ute.
Och nu sitter jag här och känner efter hur det känns inför morgondagen, och jag tycker nog att det är helt okej! Mitt arbete är ju ganska lugnt nu i början innan terminen har kört igång ordentligt. Jag har ju också turen att kunna vara ute så länge vädret är fint. Det är härligt!
Denna semestern har varit ganska lugn, vi har både upplevt nya platser, umgåtts med varandra och med vänner och tagit det lugnt hemma!
Jag är som sagt nöjd.
För att inte säga helnöjd!

4 kommentarer:

  1. Du får ha en bra start på det nya läsåret. Jag tror att jag ska ha lite mer semester...
    Kram/Cina

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Det var nice att träffas igen efter 6 veckors semester, som vanligt har man en hel del att snacka om så här i början - vad gjorde du på din semester osv. detta var ju perfekt nu vet jag ju allt. Hi Hi!!
    Super kul att läsa och du är jätte duktig på att skriva, ser fram emot mer!
    Kram på dig vi ses i morgon!
    Helena

    SvaraRadera
  3. Hoppas att din terminstart blivit bra. Jag är också muggtokig och håller med om att köksskåpen ibland känns för små. Så söt hon är din lilla tjej. Det är otroligt vad de växer fort. Jag var tvungen att titta tillbaks på gamla foton av Tyra efter titten hos dig. Cool bild med en mugg i bakgrunden där hon ligger så mysigt på fatet. På tal om växer fort så gäller det helt klart killarna också. Hoppas vi kan ses ngn dag! Må bäst Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej på er! Vad kul det är att få kommentarer!
    Kristina, när jag satte mig vid datorn nu ikväll för att skriva, började jag läsa hos dig och såg lillebror med gosenallen. Det gick ju inte att låta det pasera utan en kommentar.
    Så tänkte jag skriva lite själv, och hoppsan där var en hälsning från dig.
    Det är bara så himmla kul!
    En promenad med hundarna hade varit kul!
    Helena, tack snälla, vi ses i morgon!
    Kram till er båda
    Monica

    SvaraRadera