söndag 14 augusti 2011

Söndagsrapport!

Går och lullar de sista semestertimmarna innan arbetet drar igång i morgon efter fem veckors ledighet. Hur skönt det än är att ta det lugnt så känns det helt okej att komma in i vanliga rutiner igen. Jag saknar lite att vi inte varit iväg någonstans allihopa i familjen, men Oscar har jobbat h-e-l-a sommaren så kanske att vi åker någonstans framåt höstkanten i stället, vi får väl se!

Vårt arbete här hemma med garderob och annat som medföljer det projektet rullar också på. En del avbrott måste till, både Oscar & Gustav har spelat seriematcher och igårkväll var vi bortbjudna så det var skönt att bara kliva in till dukat bord när "allting" här hemma känns upp och ner.
Sås med egenhändigt plockade kantareller bjöds vi bl.a på.
Ljuvligt gott!

Sen spelade vi canasta i skenet från lyktan.
Denna lykta som är H&C:s bomärke.
Så länge vi känt varandra har denna åkt fram när skymningen nalkats.
Soffor, kök & badrum har bytts ut men lyktan har bestått och då snackar vi över tjugo år!
I denna föränderliga värld (och även vid strömavbrott) funkar deras lampa, lika strålande, trygg och snygg fortfarande.

Just nu målar Anders väggarna i min (gåin)garderob sen blir det avbrott för MFF-Milan på TV efter det vet jag inte om det hinns mer i dag. Till nästa helg kanske, kanske jag kan flytta in alla kläder, väskor, skor och allt som skall få plats därinne och då skall jag vissa er hur det blev.

Mina salvor har gjort underverk och på bara fyra dagar är jag mitt gamla jag igen. Helt otroligt men skönt, min (o)trevliga doktor sa att jag skulle vara glad för att jag inte fått eksem när jag var yngre utan först nu - så jag försöker vara glad för det...

Ha en skön söndagkväll alla läsare - fastän semestern är slut så är inte
sommaren det!

6 kommentarer:

  1. Så kul att det blev en gåin-garderob till slut!
    Och skönt att du mår bättre, för av eksem kan man må riktigt dåligt av:(
    Ser framemot imorgon då vi får snacka och avhandla hela sommaren, vi ses då!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Allting är relativt! Okey att du på ett sätt har haft tur men jag tycker ändå att du har all rätt att sörja det som inträffat. Tänker på min laktosintolerans - inga som helst problem att klara sig i vardagen för det finns ju tabletter och många bra alternativ. MEN jag sörjer att jag inte bara kan stanna till och ta en glass utan att först ta mina tabletter.
    Din garderob låter underbar! Snacka om att få översikt och allt samlat på en plats.
    Må nu gott på jobbet;-))

    SvaraRadera
  3. Låter som en toppen helg & sååå skönt med bättringern på eksemen...
    Önskar dig en kanon start på jobbet efter sem ;0)
    Ha det så bra / Cilla

    SvaraRadera
  4. Fem veckor semester är skönt! Man hinner verkligen vila upp sig och det känns trots allt helt OK att komma tillbaka till jobbet.
    Den där lampan känner jag igen. Den är precis som du säger, H&C bomärke. Och egenplockade kantareller. Vardagslyx!
    Det ska bli skoj och se din garderob. Jag kommer kanske bortom en dag och spanar in.
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  5. Åh vad härligt med en gåin garderob... Och skönt att det har blivit förbättring med dina eksem... Jag gillar din slutkläm.. det är viktigt att vi fortsätter njuta av kvällar och helger trots att semestern är slut och nu ska det bli mysigt att komma tillbaka och träffa er igen... Vi ses på onsdag Kram Kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att salvorna fungerar.

    Att sätta sig ned vid ett dukat bord. Det är lyxigt :-)

    SvaraRadera