söndag 28 augusti 2011

Orkideer i min smak!

Om du råkar gå förbi vårt hus ser det mycket trevligare ut idag än igår.
Orkideerna står på rad i mitt "garderobsfönster" och jag blev jättenöjd med resultatet.
Det var lite trixigt att få det snyggt men med tvål, vatten och en fönsterskrapa lyckades Anders till sist ta bort alla små bubblor som ville hänga sig kvar.


Lättskötta små rackare.

Det blev inte så dumt inifrån heller.

Vanligtvis är jag ingen nätshoppare, handlar visserligen nästan alla mina böcker på Bokus men kläder, skor och annat vill jag helst känna, klämma och prova innan jag handlar. Det blir bara klyddigt när det inte sitter som jag tänkt mig eller att färgen på plagget inte motsvarar bilden. Men just här med fönsterdekorationen vågade jag göra ett undantag. Summan var inte så stor så vid en eventuell felbeställning hade det inte varit hela världen. Därför var det kul nu när min nätshopping föll väl ut!

Kanske vågar jag mig på det här fler gånger för lite roligt måste jag erkänna att det var!

10 kommentarer:

  1. Gud va smart. Du slipper allt med vattning och att de måste ses över..... Kram

    SvaraRadera
  2. Superfint och jag har en "surprise" till dig imorgon när du dyker upp på jobb efter ditt fix!!!
    Kram ses när vi ses:)))

    SvaraRadera
  3. Gud, vad läckert! Det skulle jag oxå kunna tänka mig men jag vet inte rikgtigt i vilket fönster. Kanske köksfönstrena...
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  4. Fint! Och skönt att få in ljuset i din garderob, förstår jag? Jag har också en fönsterfilm i ett fönster, nämligen i tvättstugan som vätter mot gatan. Inte vill man att någon ska se röran som råder där inne...
    Nätshoppa gör jag inte så mycket, men det händer. H&M Home och Ellos brukar jag bli nöjd med, så därifrån handlar jag ibland. Isa form har jag också klickat hem ett par saker från.
    Och så Bokus, förstås.

    Kram kram // AH

    SvaraRadera
  5. Sådana där skulle passa mig, jag som inte är någon bra blomsterskötare.
    kram

    SvaraRadera
  6. Åh så fint det blev...de där orkideerna är både snygga och lättskötta ju =)! Jag handlar lite då och då på både ellos och h&m och lite annat, är oftast nöjd men ibland åker nån sak tillbaka.
    Just nu sitter jag här i soffan mätt och nöjd efter en god middag på thairesturang med familjen...maken fyller år idag så vi har firat med lite paket och god mat. Nu blir det Wallander på tv och lite kaffe...
    Kram kram!

    SvaraRadera
  7. Detta blev väldigt rart i fönstret. Vad roligt med något annorlunda.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  8. Hej
    så fint så...har också orkideer i mitt fönster, en del riktiga och en del "påklistrade". jag nätshoppar inte heller så mkt...däremot fyller tonårssonen upp den kvoten kan jag säga. Mycket cykeldelar som ska beställas
    kram sus

    SvaraRadera
  9. Men åh så snyggt. Förstår att du är nöjd!!!!

    SvaraRadera
  10. Snyyyyggt! Har också funderat på sånna och det där ser ju riktigt trevlig ut.

    Hoppas ni får en fin helg!

    SvaraRadera