torsdag 23 juli 2009

Semester med Canasta!

Så, då har vi suttit och tittat på sommar med Ernst! I dag var han i Lärbro på Gotland.
Kan man tänka sig, det är precis till Lärbro vi åker i morgon!
Nu är det tyvärr inte något fint kalkstenshus vi skall hyra, då hade vi behövt boka resan före jul.
Eftersom vi bokade för tre veckor sen, blev det något enklare. Men det ser fint ut på bilderna så det blir nog bra!
Skall man tro Ernst, så går ön rätt in i hjärtat. Vi får väl se om han har rätt i det!
Anders är skeptisk till alla Ernst uttryck som tex. "jag går i gång på stenar"
Just där, är jag väl beredd att hålla med Anders, även om jag gillar Ernst för övrigt.
Vår båt går också som planerat trots båtkrock i dimman tidigare i dag.
Denna gången är det svärmor med sambo som ömmar för Chelsie. Hon hämtades nu i kväll och kommer att ha det gott hemma i deras trädgård!
När vi är på Gotland tycker vi det börjar bli dags att lära barnen spela Canasta!
Canasta spelade mina föräldrar och morföräldrar tillsammans när jag var liten.
Vi har sen spelat det tillsammans med olika kompisar i olika konstellationer genom åren.
Vi spelar varianten med två kortlekar för det var så vi lärde oss det. Det finns en variant med fyra lekar också men den har jag aldrig testat.
Apropå Canasta hade vi en liten träff här i tisdags kväll. Jag känner att jag måste nämna det eftersom det var damerna som tog hem segern (jippie)
Vi åt & drack lite gott sen körde vi i gång. En omgång kan ta ett par timmar så man hinner avhandla en hel del samtalsämne mellan koncentrationerna!!!
Efter en damvinst försöker herrarna alltid hävda att de ändå är både Spanska och Turkiska mästare. Medans jag hävdar att man inte är bättre än sin senaste match... (high five på den fru Sörensen) Vi har i vilket fall skittrevligt och det är det viktigaste!
Det mesta är packat till i morgon, vi kör hemifrån kl.10
Jag ser framemot vår semestervecka!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar