lördag 18 juli 2009

Familjen återsamlad!

Det var ett gäng trötta killar som drösste in här i gårkväll!
Fredagen hade de ägnat åt en massa fotbollstittande på Heden och på Ullevi.
De hade beställt grillkväll här hemma, så jag hade allt möjligt gott förberett till de slitna grabbarna.
Oscar och Gustav försökte locka upp sin smutstvätt med glada tillrop, när det inte funkade
masade de sig ur soffan vände upp & ner på sina väskor i tvättstugan och gick glada tillbaka till soffläge!!!
Det är väl det här som är tonårstiden, antar jag.
Så i dag lutar det åt en tvättdag! Jag sitter också och väntar på att Chelsie skall komma hem igen. Hon har skött sig på bortaplan har jag hållit mig underrättad. Det ska bli kul att träffa lilla yr-vädret igen.
I torsdags hade jag en avslappnad vänninedag. Vi är tre stycken som känt varandra sen högstadiet som träffas då & då. Vi pratar, äter och ibland gör vi små utflykter tillsammans. Denna gången blev vi bara två.
Jag körde ner till henne i Ystad. Vi började med en fika på Olofviktors, där jag aldrig har varit förut. Jätte mysigt i solen var det. Sen gick vi en sväng på stan och till sist bjöd hon mig på god mat i hennes stuga i sandskogen.
Vi har alltid en massa givande samtal varje gång vi ses. Så också denna gången.
Jag var inte hemma förrän kl.23, nöjd & glad över dagen och sällskapet!
Förutom tvätt, skall jag bara ägna mig åt slappande i dag. I kväll är vi bort bjudna på middag
så jag behöver inte bry mig på det heller. Ser fram emot ytterligare en trevlig kväll i goda vänners sällskap!
Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hejsan hejsan, Jag bara testar och ser ifall det går att kommentera som anonym. Kram/Cina

    SvaraRadera
  3. Och det gick. Nu testar jag med min egen webbadress/Cina

    SvaraRadera