onsdag 8 juli 2009

Mornar!

Jag gillar att gå upp tidigt, när alla andra sover.
Då fixar jag till mig, ger Chelsie mat. Sen går vi ut. Ibland blir det en snabbrunda,  ibland som idag när det är varmt, och vinden har mojnat. Då är det jätteskönt att gå morgonrundan.
Ju tidigare vi kommer ut desto färre andra hundar möter vi på vägen. Då kan Chelsie gå lös och då njuter hon av att springa. Har jag bara lite godis med till henne kommer hon på inkallning.
Eftersom vår lilla trädgård mest består av trädäck numera behöver hon springa av sig ibland.
Igår kväll bänkade jag mig framför Allsång på Skansen. Nuförtiden får jag sitta själv i soffan och sjunga med. Inga killar i det här huset är särskilt intresserade längre.
Däremot när det är dags för Morden i Midsomer, kommer yngsta sonen Gustav och gör mig sällskap. Vi klurar på vem som är den bestialiske mördaren. Gustav gissar rätt!
Däremot att försöka hitta motiv till alla dessa sommarmord är totalt omöjligt.
Men det gör ingenting, för det är känslan man vill åt. När Miss Marple & Poirot kör igång sina 
utredningar, då vet man att det är det SOMMAR!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar