måndag 20 juli 2009

Patiens = Tålamod!

Nu är jag inne på tredje semesterveckan av fem! Det går undan när man tar det lugnt!!!
När jag är ledig åker kortleken fram. Jag tycker det är rogivande att sätta mig och lägga patiens.
Mest blir det "fasanen" men också" kungens grav", "idioten" & En som heter "golf".
Så medans potatisen kokar eller om det blir en annan lucka i tillvaron hinner jag sätta mig.
Det värsta är när patiensen inte vill gå ut, då måste jag bara lägga en sista, och att lägga en "sista" kan ta en stund. Det är väl inte för inte man kallar dessa kortspel för tålamod, och att ha tålamod behöver jag träna mig på!
På fredag åker vi iväg till Gotland en vecka.
-mamma, vad skall vi göra på Gotland?  frågar Oscar.
-titta på raukar! svarar jag.
Han är inte riktigt nöjd med det svaret, jag fattar inte varför!
-Amen, mamma ärligt!
-Vi skall umgås och ha det trevligt, svarar jag.
Han är fortfarande inte nöjd!
Han tycker vi kan umgås här hemma. Umgås & umgås, jag är väl nånstans medveten om att mamma och pappa inte står högst upp på hans tio-i-topp-lista över de mest intressanta personerna i hans liv just nu!
Men har man möjlighet tycker jag att man skall ge sig ut och få nya upplevelser genom att se sig omkring. Jag inbillar mig att han kommer att uppskatta det när vi är där, och speciellt efteråt.
Anders, Gustav & jag är positiva så hoppas det smittar av sig till slut, det brukar det göra!
Nu skall vi köra in till Malmö och hämta bilen, den fick stå kvar där i lördagskväll då vi tog Taxi hem efter god mat & dryck och en trevlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar