onsdag 29 juli 2009

Inte som i min egen ficka!

Det blir mycket tid i bilen en sån här semester. Anders kör och jag sitter alert bredvid med kartan i hand. För denna gången skall jag skärpa mig och verkligen ha koll på hur vi skall köra!
Det går bra ett tag, sen börjar jag tänka på annat och så är jag väck.
Fan också!
Det är hopplöst, Anders tar vänligt men bestämt kartan från min hand och läser själv hur vi skall köra. Jag fattar inte hur man kan gissa åt vilket håll man skall åt när man kört vilse, och hitta rätt dessutom. Det är en förmåga som jag verkligen beundrar.
Jag tror jag får börja erkänna att jag har ett värdelöst lokalsinne. Det kommer inte att bli bättre hur mycket jag än anstränger mig. Jag får försöka omge mig med snälla människor som visar mig vägen. För resa måste jag, och som tur är så tänker jag alltid att: det löser sig! Och det gör det ju!
I dag besökte vi Betong/Skulptur fabriken. Ännu ett ställe fullt med saker man vill ta med sig hem.
Huset hade kvastade väggar, högt i tak,träbjälkar, väldigt enkelt och rent.
-"när har vi ett sånt här ställe"? frågade jag!
-"när som helst" fick jag till svar
-Oops!
Närmar sig drömmen?
Eftersom bord och soffor hade ett pris på runt 20000kr. blev det endast handlat en liten snäcka i betong. Känslan var som tur var gratis!
I morgon beger vi oss hem igen, Oscar har cup hela helgen med början på fredag.
Jag är nöjd, vi har hunnit med vad jag tänkt mig och lite till. Stugan vi bott i har varit fräsch och fin och legat mysigt ute på landet & vädret har varit perfekt!
Det skall bli skönt att komma hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar