torsdag 26 januari 2012

Tiden går!

Här har inte hänt mycket.
Det är jobb, rasta hund, skjutsa barn och andra vardagsbestyr som står på agendan. När klockan är nio på kvällen får jag anstränga mig för att hålla ögonen öppna.

MEN i kväll får jag säkerligen inga problem med att hålla mig vaken.
På Malmö Arena uppträder Cirque du soleil med sin föreställning Saltimbanco och hela familjen ska sitta bänkad.
Vi har sett de tidigare i Köpenhamn (maken även i LasVegas) och det var en häftig upplevelse med teaterinspirerad cirkus till suggestiv och speciell musik.

Tills det är dags att sticka iväg borde jag städa och snygga till här hemma för det är duktigt eftersatt den sista tiden. Det är bara själva uppstarten som är så dryg.
Och ingen är hemma och kan dra mig i öronen - initiativet att börja ligger på mig.
Jag får se hur jag gör...

7 kommentarer:

  1. Ha nu en supertrevlig kväll, så vill jag höra alla detaljer i morgon!!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åh, det där skulle jag också kunna tänka mig att gå och se!

    SvaraRadera
  3. Hoppas kvällen är till belåtenhet, här var den det=) Jag e sjukt mätt på hamburgaren från Glorias!
    Tack för tipset
    Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Hoppas föreställningen var till belåtenhet och att du lyckades hålla dig vaken... :-)

    Ha en skön helg!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  5. Hoppas att föreställningen var bra!
    Har inte sett den, men det lät onekligen som en speciell upplevelse!
    Det är ju just precis sånt där man måste boka in sig på den här årstiden, för som du säger: Annars händer det inte just nåt.
    Januari är verkligen varken spännande eller pigg...Mer som en transportsträcka.

    Kram kram // AH

    SvaraRadera
  6. Vad kul...låter som en bra föreställning! Här smyger vi runt och gör lite fredag, skalar räkor och har lagt fram entrecoten och luftar vinet..Har också städat undan det jag orkar och det känns skönt att ta tag i dammtussarna och plocket och sen sätta sig och njuta av att alla är lediga. Ha en bra helg fina Monica och många varma kramar till dig!
    tina

    SvaraRadera
  7. Oj låter jättekul, hoppas ni får en trevlig kväll, kramar

    SvaraRadera