måndag 16 januari 2012

Motvallskärring!

Januari och det är mörkt, kallt och dystert.
Jag vet att det är dags att köra igång med nya vanor
och börja vara duktig.
Men not me!
ärligt talat "pallar" jag inte!
Jag tänker inte sätta upp en massa mål som jag sen bara mår dåligt av när jag inte klarar. Jag vill må bra och jag tror att jag gör det bäst utan press för tillfället.
Så hela januari har jag bestämt mig för att tillåta mig att vara lat.
Samvetskval för att jag (som igår) satt i sköna fåtöljen exakt hela dagen tänker jag inte ha.
Nu tog jag mig visserligen 50m. ner till Netto och köpte en Aftonbladet med hemmabilagan, så lite ljuger jag där,
men i stort sätt!

Jag lovar att det är en go känsla när väl beslutet är taget
och funkar det bra för mig, varför inte förlänga löftet till februari också?
Vi får se, vi får se!

För er som undrade över Selma kan jag säga att det var mulligt
och väl värt sina 149:-

6 kommentarer:

  1. Det är alltid skönt att ha fattat ett beslut, sedan är det inte alltid så viktigt vad man bestämmer. Ditt beslut låter klokt tycker jag. Det är en jobbig tid på året nu så det verkar vettigt att vara snäll mot sig själv.

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att Du är jättefin på bilden.

    SvaraRadera
  3. Ska man göra något så ska man känna för det och känner man inte för det kommer det inte att funka, så jag tycker du gör rätt!
    Tack då ska jag prova det vinet nästa gång!
    kram

    SvaraRadera
  4. Haha...Oh yes! Vilket befriande skönt inlägg!!!
    Jag hejar på dig - det känner du va?
    Bättre att bestämma sig och tillåta sig att skita i att försöka vara så himla duktig hela tiden, i stället för att gå och vara lite halvmissnöjd med sig själv hela tiden.
    Vad sjutton - här har baken hängt ner sig nån decimeter (känns det som), eftersom inte heller jag har prioriterat den lilla detaljen just nu. So what? :)
    Var sak har sin tid, och just nu så är inte mitt prio 1 att rumpan ska sitta högre än så! Och det är kanske sånt som man kan tillåta sig själv i mörka, kalla januari.
    Vi kommer igen! Sen. När vi vill.
    Eller hur!?! ;-)

    Kram Snygging!

    // AH

    SvaraRadera
  5. Vad klok du e! Jag önskar jag kunde slappa lite mer. Jag tror att man mår bra av det!

    Jo kattbilden var rätt kul:)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad skönt det låter, jag känner lite likadant, vill verkligen unna mig av livets goda (fast samtidigt inte svulla till ordentligt), sååå jag äter (med lite dåligt samvete av det syndiga goda) o sen rör jag på mig, lååånga promenader som jag tycker kan kompensera det hela :) Jag hoppas jag med kan tänka som du, så tack för de orden, ska verkligen försöka ta till mig dem...
    Ha nu en skön o slapp kväll (själv har jag inte ens varit ute o gått idag..det du, det händer inte ofta kan jag säga), kramar

    SvaraRadera