lördag 21 januari 2012

Ljust & fräscht...

... heter Henrik Schyffert och Fredrik Lindströms pågående föreställning som ni nog alla vet. I mars ska vi se den här nere i Malmö. Jag kommer med all säkerhet få den ena efter den andra lavetten "disch, disch" i mitt ständiga spanande efter något nytt och fint att pryda hemmet med.

I TV 4:s morgonprogram intervjuades Henrik Schyffert om just det, att i klass med att våra val ökar angående det mesta i livet så ökar också vårt missnöje.
Det är ju jag i ett nötskal fast att jag gärna förnekar det och skyller på behov!!! Det som slagit mig mest är den här smarta marknadsföringen med olika färger på samma sak.
- Hur klok är inte den?
- Jag som konsument går på den om och om igen.

För vårens nya färg på den skålen som jag har flera av tidigare - har jag ju trots allt inte - och visst är den snygg - inte särskilt dyr är den heller...
Jag tror jag köper den - så är jag nöjd - i alla fall en liten stund!

Nöjd eller lättlurad - välj själv!



Nu är jag ett stort fan av både Henrik & Fredrik och deras sätt att skämta och ironisera över moderna fenomen och det verkar ju som om jag inte är den enda som gått på det här.
Det känns i alla fall bra och
jag ser fram emot att få skratta gott åt mig själv under deras föreställning i mars.



Föresten, har ni sett Mikaela Willers barockljusstakar i keramik?
Finns i alla färger!
Jättefina - har en redan men vet precis vilken färg jag vill ha nästa gång...

7 kommentarer:

  1. Vad kan jag säga? Jag känner igen mig! Hahaha!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja man konsumerar nog allt för mycket. Det är mycket som väcker ha-begäret inom en. Likadant med renovering av huset...Timells fel;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mmm, skulle vilja ha de ljusstakarna i massa olika färger..

    SvaraRadera
  4. Å, jag vill ju också se "ljust och fräscht"!
    En jobbarkompis var och såg den i höstas, och tyckte den var jättebra och igenkännande!
    I perioder kan man ju liksom "komma på sig själv", med att vara otroligt knäpp, som handlar på sig saker som man absolut inte har behov av, eller ja, rent av redan har...fast i en annan färg. Varför? Tja, som du säger: Man blir lite glad...ett litet, litet tag.

    Mikaela Willer har helt gått mig förbi! Jag var tvungen att googla på henne och ljusstakarna. Fina! Och ja, det skulle vara fint med flera i grupp...i olika färger! Köp köp! ;-)

    Kramar till dig! // AH

    SvaraRadera
  5. http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=lordagsgast_henrik_schyffert&videoid=2142107&utm_medium=sharing&utm_source=permalink&utm_campaign=tv4play.se

    SvaraRadera
  6. Jag känner igen mig i det du skriver. Förnuftet vet att man inte behöver fler saker. Men ändå vill man ha.

    SvaraRadera
  7. Haha, ja så är det..känner igen mig. Har ju med ett antal Iittala lyktor, i olika färger...men inte är vi lättlurade inte, nejdå, vi tycker så mycket om en sak så vi helt enkelt måste ha dem i alla möjliga färger ;)
    Blir nog en kul med grabbarna, även om du (inte personligen) får en känga då o då...men man får väl bjuda på det.....hihi
    Ha en kanonkväll, kramar

    SvaraRadera