tisdag 17 januari 2012

Denna januaridagen!

Fortfarande tycker jag att januari ska vara en månad för återhämtning och vila. Det är dags att ladda batterierna efter (oftast) en intensiv höst och en julrusch.
Mörkret säger till oss att vi behöver sova mer och kroppen håller med.

Efter erfarenhet vet jag att i början på mars så börjar blicken sakteliga lyftas igen. Plötsligt får jag stora städ & renoveringsryck. Det börjar lukta vår, fågelkvitter hörs och min trogne vän "mössan" glömmer jag.
Liv och lust är tillbaks och kroppen är en helt annan än nu.
Det händer automatiskt varje vår - det är skönt att veta nu i karga januari och det slår aldrig fel - orken kommer!

Kvällens snacks!

Den måste på något sätt skötas ändå.
Så vare sig jag vill eller inte stod klockan på 5.45 i morse.
Chelsie måste ut en sväng innan jobb och det är min lott.
Ärenden i Lund efter jobb. Snabbt hem och hämta Oscar, tillbaks till Lund. Medan han tränar tar jag en runda igen med Chelsie på 1 tim. & 45 min. Hem, fixa något att äta och nu sitter jag här en snabb sväng.

Men det känns bra att promenera, att fått gjort de där ärendena och att kunna hjälpa Oscar att ta sig smidigt till & från träningen. Så jag är inte missnöjd ett dugg.
Och nu får jag äntligen göra det som jag är fenomenalt bra på nämligen: Krypa upp i bästa fåtöljen med filt om benen och där ska jag högljutt heja på handbollskillarna i EM med en god nespresso i handen!

2 kommentarer:

  1. Orken kommer! Det e sant....Min har redan kommit=) Ja sprudlar!
    Kramar, ses i morrn=)

    SvaraRadera
  2. Här har vi också suttit och kikat på handbollsherrarna....spännande och det är en kul sport att följa på tv.Skönt att promenera och hinna med att göra de där ärendena och samtidigt hjälpa till med skjuts...gott sen som du säger att slänga sig ner och bara vara.
    Ha en fin vecka Monica...kram kram!
    tina

    SvaraRadera