torsdag 12 november 2009

Grattis!

I dag har Anders fått nytt jobb!
Vi har levt ovisshet ett tag sen han sa upp sig från sitt gamla av olika anledningar.
Man säger ju inte upp sig från ett arbete i dag. Och arbetslös, det är det bara andra som är!!!!
Så det har varit en konstig tid vi haft under ett par månader nu.
Pressen att hitta nytt arbete samtidigt som dagarna måste fyllas med något av värde.
Det är å andra sidan väldigt praktiskt att ha sin man hemma på många sätt. Det blir handlat och städat och små ärenden blir gjorda. Han försökte sig även på tvätten, men där fick jag dra i handbromsen,
för plötsligt låg tvätten i högar på uterumsbordet och han hängde upp det konstigt, och inte alls på MITT sätt...
Så tvätten, är fortfarande mitt revir!
Det nya startar redan 1:a dec. så nu blir det omvända konstigt, att inte ha honom hemma!
Dags för mig att ta tag i svabben igen, men det gör jag så gärna.
Lycka till med nya jobbet käre make!
det blir säkert bra!

4 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Hälsa Anders Grattis med en kram från mig. Så skönt att inte längre ha en vän som tror att hon ska leva i fattigdomens värld.......
    Känner igen det där med tvätten, hos oss var det så praktiskt att hänga jeans på alla stolar i hela huset. Kanon! Jeans torkar ju så attans snabbt.Nej Tvätten är mitt kall..... Kram sålänge!

    SvaraRadera
  2. Kul att mannen fått nytt jobb! Det där med tvätten känner jag igen! ;)

    SvaraRadera
  3. ETT STORT GRATTIS TILL HERREN I HUSET!!!

    SvaraRadera
  4. Jag kunde ju gett Anders en grattiskram själv igårkväll/natt när vi sågs, men det tänkte jag liksom inte på just då.
    Så - Ge honom en stor grattiskram från mig!!!
    //Nettan

    SvaraRadera