söndag 29 november 2009

1:a advent!

Jag tände visst alla ljusen i adventsljusstaken, eller så är det ingen adventsljusstake utan bara en Julljusstake som jag tände först i dag!!!
Vi har haft en lugn och skön dag i dag. Gått och småfixat lite sådär. Jag var sugen på att åka in till Lund och gå på Kulturen för att supa in lite julstämning men ingen orkade egentligen så vi stannade hemma.
Festen i gårkväll var uppsluppen och trevlig men jag var så trött så jag satt och gäspade till maten. Så vet ni, när kl. var tio cyklade jag hem och la mig. Då hade jag ätit (julmat igen) pratat och dansat. Sen fick det fick vara, och det var underbart att krypa ner i sängen och somna in.
Anders stannade festen slut och jag märkte inte ens när han kom hem.
Så kan det va!
Nu tänkte jag gå en lång runda med Chelsie, sen blir det vaniljglögg med en gnutta pressad apelsin i, och lussebullar. Kvällens höjdpunkt är annars El Clasico drabbningen, det skall bli kul. Sen tror jag att jag är tillbaka på banan igen och att tröttheten är över för denna gången!
Ha en skön 1:a advents kväll!

2 kommentarer:

  1. Va... gick du hem först??? Du måste du ha varit trött.
    Ha en mysig advent.
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Fin julljusstake!
    Är man trött kan man lika bra gå hem,alla är vi trötta ibland! Ha det bra!

    SvaraRadera