torsdag 1 december 2011

Adventskalender!


Det frågas inte efter någon adventskalender här men de får varsin ändå,
mina stora killar - för min skull om inte annat.
En liten chokladtomte varje dag fram till Jul - det tycker jag absolut att man ska klämma.
Det låter sig göras också - tomtarna smakade bra och jag kan sätta en hundring på att de blir uppätna typ innan grabbarna är uppstigna varje morgon!

I dag har jag annars spenderat en hel massa pengar, dock inte på julklappar.
I stället blev det en massa mat, en runda på apoteket och systemet. Djuraffären har besökts och två svarta julaklänningar har inhandlats.
Nu börjar tiden då pengarna bara trillar ur plånboken utan att man hinner blinka.
En massa små inköp blir till slut stora summor.
Men visst är det kul att shoppa och "tur" har väl jag som oftast hittar mina kläder på H&M!

Nu skall jag börja fokusera på julklapparna och jag hoppas det blir tillfälle i helgen. Trots att jag inbillar mig att "allt är lugnt" så är det skönt när man kan börja bocka av!

3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt fått gjort en hel del julklappsinköp nu när jag varit sjuk. Tacka vet jag nätshopping:)

    SvaraRadera
  2. Klart att man skall ära en chokladtomte varje dag. Banta får man göra efter jul,
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är när jag julhandlar som jag hittar allt det där till mig själv, som jag vill ha. Det är roligt men kan bli dyrt.

    SvaraRadera