lördag 17 december 2011

Granen & jag!

Vi är ensamma granen & jag på morgonkvisten.
Oscar hade en utekväll igår och sover hos en kompis.
De andra två killarna i huset sover i sina egna sängar.
Själv ska jag krypa upp i soffan, se julkalendern och känna mig glad för min mysiga fikaträff i går med Kristina. Jag myser också över att ikväll är det dags att klä sig fin för det är Julmiddag hos "Morbror" Bertil. Det är en av årets höjdpunkter och uppstarten på julhelgen!

Hoppas ni också har det bra denna lördagmorgon!

11 kommentarer:

  1. Ingen gran men jag sitter här vid julkalendern jag med;-))

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt. Fick själv in granen igår så jag gör precis som du denna morgon.

    SvaraRadera
  3. Tack själv fina du för en trevlig fredag, trots vissa störande moment........
    Om bara fyra dagar ses vi igen. Hoppas ni får det trevligt i kväll jag önskar extra lycka till till F som säkert blir studerad från topp till tå. Bilder på kvällens utstyrsel önskas så klart så kliv in i ditt lilla rum och fota, låsa behöver du dock inte. Kram från mig och hjortron killen som står här bredvid och tjuvläser :)

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter! Snart kommer även vår gran in! Då ska jag också mysa.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt!!
    Ha en riktigt skön helg!!

    SvaraRadera
  6. Lördagsmorgon i december:
    Ingen gran här hemma ännu, men ett nystädat hus, tända ljus och julblommor och så en stor kopp te framför Julkalendern på tv: Ja, det är mys på hög nivå! Jag är ett stort fan av årets julkalender. Tycker att det är en underbar kontrast till de vanliga hysteriska barn-programmen (Typ Svampbob...Åååå, vad jag blir galen på den där skrikiga tvättsvampen!!!:-)

    Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll! Det är härligt med traditioner och jag minns att du skrev om den där årliga middagen förra året i december. Underbart!

    Ha det fint! Kramar från AH

    SvaraRadera
  7. Så fin gran, vår skall vi klä imorgon.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kors vilken snygg julgransfot! För det är väl det som är den vita stjärnan där undertill? Kram

    SvaraRadera
  9. Det är väldigt trevligt att ha gran inomhus. Man blir glad av dess sällskap.

    Ha det bra

    SvaraRadera
  10. Vilken fin gran. Det låter mysigt att sitta där ensam och njuta av den... Jag vågar inte ta in granen än. Är rädd att den inte har några barr kvar på julafton då.

    SvaraRadera