söndag 6 februari 2011

Inget klydd!


Det är trötta tider.
Det märks överallt - "folk" hänger och har en massa känningar överallt.
Jag med.
Det man tar sig för går på rutin och lite slentian och hur kul är det på en skala?
Sen tror jag att det är någon mening med det tråkiga också, det är meningen att vi skall sänka tempot och ta det lite lugnare de här mörka vintermånaderna. Vi skall samla krafter så att vi kan vara alerta sen när våren kommer.
Båda våra pojkar fyller år i februari - det är jag glad för, det livar upp det mörka och det är kul att ha något att fira så att man inte går ner sig helt.
I dag kom farfar för att gratta Gustav.
I blixtfart fick jag till en marrängtårta med färdiga bottnar, chokladcrispmousse från en påse, vispgrädde, små silverkulor och en marsipanros (som låg i trepack mitt framför ögonen på mig på citygross) Det tog fem minuter att få till och blev supergott.
Så man skall inte klydda till det för mycket så här i februari.
Det blir bra ändå!
I morgon är det hans födelsedag på riktigt
och då har vi en äkta fjortis i huset.
Spännande!

9 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta! Inte illa! Visst är man lite trött nu, men snart kommer våren, förhoppningsvis! :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Tjusig tårta!
    Den kanske man kan få smaka någongång!!
    Ja, inte den, men en likadan:))
    Jag älskar maräng!!
    Kram på dig!!

    SvaraRadera
  3. Låter supergott:) Det får man ju göra en dag... Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, det såg ut att vara en riktig godistårta! Håller med om att det är lite grått och segt nu i februari, men samtidigt så är det så tydligt att det går åt rätt håll och blir ljusare och ljusare! Skööönt!
    Hoppas att morgondagen blir en fin födelsedag. Mina barn fyller förresten också år i februari! (Den stora den 16:e och tvillingarna den 17:e) Lite komprimerat där, men som du säger: en ljuspunkt i en annars halvseg månad!

    Ha det bra! Kram // AH

    SvaraRadera
  5. Jag ser det du också ser. Många är trötta, bleka och allmänt hängiga. Så även jag. Att dra ned på tempot låter toppen och är det också. Fungerar dock inte varje dag.

    Vad härligt med lite kalasande. Fin tårta också.

    Sköt om dig och hoopas sömnen blivit till det bättre.

    SvaraRadera
  6. Att kunna trolla fram en tårta likt den du gjort utan att ha förberett sig i flera dagar tycker jag tyder på en mycket strukturerad och planerande person! Gratta fjortisen - det blir värre när han ser ut som sjutton ett helt år;-))

    SvaraRadera
  7. Vilken tårta. Här hängs det oxå med feber på stordottern.

    SvaraRadera
  8. Vilken fin tårta :)
    Varför krångla till saker när det kan vara enkelt...

    Ha det bäst !
    Kramar

    SvaraRadera
  9. En äkta fjortis alltså. Härligt. :)

    Ja. Vi får helt enkelt samla kraft till ljusare tider. :-) kram kära du!

    SvaraRadera