torsdag 24 februari 2011

Dagens skrattis!

Bilden togs igårmorse.

Kl. 6.45 varje morgon går jag ut med Chelsie.
Efter att ha famlat i mörker nu i en evighet
börjar det bli ljust så här dags.
Bara det är så otroligt skönt.
Det har vänt!

I dag har jag varit iväg på hälsokoll med en massa prover och en "cykeltur."
Den faktiska åldern kontra den fysiska åldern skulle kontrolleras.
Det blir ett skämt tänkte jag, med mina motionsvanor kommer jag hamna i klassen 60+.

Men jag cyklade på.
Det var inte så jobbigt så hon höjde motståndet - då blev det lite jobbigare. I nio minuter behövde jag hålla på tills hon fått mina värden.
Blodtryck, blodsocker, kolesterol & BMI kollades och allt såg bra ut.
Hon kom fram till att min fysiska ålder är 25 år...
Det var som jag trodde,
ett skämt!

Den stora anledningen sa hon är att jag upp till 20-års ålder
tränade våldsamt mycket.
Det har jag nytta av än i dag. Efter 20 har jag trappat ner sucsesivt
till att som nu mest hålla mig till promenader och lite cykling.

Ingen är gladare än jag fastän min faktiska ålder
är nog den som får gälla.
Men Anders behöver ju inte titta på 25-åringarna
(om nu det skulle vara fallet)
för nu har han redan en där hemma ha,ha!

8 kommentarer:

  1. Det var inte illa pinkat, 25 bast!

    Visst är det härligt att det börjar bli ljusare. Det finns hopp att våren kommer.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men Grattis!!!
    Detta måste du leva på länge, men jag är inte förvånad: Du ser ut att vara i finfin form av fotona att döma! :)
    Själv skulle jag aldrig våga göra ett sånt test...Det räckte med att jag gjorde ett fettprocent-test utanför Ica Maxis kassor en gång. Jag kände mig i ovanligt bra form (var inne i en power-walk-period) och var därför inte orolig alls. Tanten som testade mig spärrade dock upp ögonen när hon såg på scannerns utslag och jämförde mig sedan med en fettsprängd entrecote! Behöver jag säga att jag inte kände mig så värst sexig när jag smög ut till parkeringen...
    Så, om DIN man har en 25-åring hemma, så får tydligen min hålla tillgodo med en fettsprängd entrecote...HAHA!

    KRAM // AH

    SvaraRadera
  3. Det var 20 år sen jag kollade en 25 åring, dig.
    Anders

    SvaraRadera
  4. Det var inte illa av en på pappret 45-åring.
    Jag hade varit skräckslagen när jag skulle göra det testet. Promenera är inte dålig motion, det är den där vardags motionen som är viktig.

    Vad gulligt skrivit av din man...
    Sug på den karamellen!
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att veta. Jag vet inte alls om jag skulle våga försöka ett sådant test.... Jag kopierade din ordlek, hoppas det är ok. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Ojojoj undrar hur maken ska orka detta? Men å andra sidan kanske hans fysiska ålder är annan den med;-)) Sen tänker jag att tur att den psykiska åldern inte ligger på samma nivå för tänk vad mycket mer livserfarenhet du har till din 25 åriga kropp;-))

    SvaraRadera
  7. Grattis. Det vetesjutton om jag skulle våga ta reda på den fysiska åldern :-(

    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Wow 25!!! Vill inte göra det testet själv...;)

    SvaraRadera