tisdag 16 november 2010

Vit jul!

Förra året bestämde jag att nästa jul (denna) skall inte vara så röd. Den skall vara mer silver, grön och vit.
Mer betong och mer zink.



Det glänser kanske lite väl mycket här men ändå mer tilltalande än alla färgglada tomtar som jag tröttnat på för länge sedan. Det är bara de tovade ylletomtarna som är framme nuförtiden, även de med röda luvor!

En tur till Vellingeblomman i dag inbringade lite blommor och pyssel. Kunde ha köpt mer och ångrar att jag inte tog i lite till men, men. Det är ändå en stund kvar innan 1:a advent så det hinns kanske med en vända till.
Här julpyntas hela huset färdigt till 1:a advent, sen är det bara granen kvar och den kommer in tidigare och tidigare för varje år.

Julen smyger sig på - mysigt!

3 kommentarer:

  1. Tillhör de där som oftast springer och handlar julprydnader när de rear ut allt efter jul - men då är man så att säga aldrig riktigt inne;-))
    Längtar till advent!

    SvaraRadera
  2. Jag är också inne på mer silver och vitt! Har ännu inte hunnit med ett besök på Vellingeblomman men jag ser på bilderna att det är ett måste!
    kram

    SvaraRadera
  3. Mycket fina saker på bilderna....Hos oss blir det inte heller någon röd jul, vitt silver och lite svart smyger sej in, men tomtarna får såklart vara med! Blommorna får inhandlas nästa vecka, hoppas jag hittar myrten på stam, har fått för mej att det skulle vara fint! Vita amaryllis och hyacinter är ett måste...mmmm vad man längtar nu!

    Kram!

    SvaraRadera