onsdag 27 oktober 2010

Lugnt?

Två kvällar i rad har det varit jobbmöte men i kväll är det lugnt.
Jag skall sätta mig ner och bestämma menyn inför lördagens middagsbjudning. Italienskt är ju alltid gott men passar det sig en ruggig höstkväll? Nja, jag skall håva fram några av alla mina kokböcker så får vi se vartåt det landar.
Samtidigt skall Oscar och några av hans vänner lägga beslag på vardagsrummet för att titta på MFF - Häcken på TV. Så lugnt vet jag egentligen inte om det kommer att bli - troligen inte! Nä, en djupdykning nu i ingredienserna till en mustig gryta (för så blir det väl) och en glöggmugg i handen så drar jag mig undan ståhejet!

6 kommentarer:

  1. Höstgryta låter gott och passar speciellt bra en sådan här dag!
    Min man har gått in till grannen för att se fotbollen så här blir det lugnt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Låter gott med både glögg o gryta! Njut av din "lugna" kväll! Kram malin

    SvaraRadera
  3. Höstgryta är ju himla gott. Gärna med lite vin i. Stor kram

    SvaraRadera
  4. Låter gott med gryta...alltid uppskattat att bli bjuden på! Det där med glögg lät gott,har tre flaskor av blossas årgångsglögg ståendes på köksbänken,lockande att öppna en och värma sej en mugg=) Då har du vardagsrummet fullt med ungdomar...här är det alldeles tomt idag, bara jag och äldste sonen hemma.Nu ska jag läsa ikapp lite tidningar som ligger och väntar..

    Ha en go kväll och njut av glöggen!

    kram kram
    tina

    SvaraRadera
  5. Kika gärna in på dubbelhakornas välmående (http://dubbelhakorna.blogspot.com/) där bjuder Anni och jag på våra goaste recept;-))

    SvaraRadera
  6. Varför inte en Burgundisk gryta? Härligt mustig med rödvin i. Det är iaf höstens populäraste gryta här i familjen!
    Rekommenderas verkligen!

    SvaraRadera