måndag 25 oktober 2010

Hur har ni det?

Är det bra såhär en vanlig måndagkväll i oktober?
Har ni koll på veckans göromål
och balans mellan jobb och fritid?
Hinner ni sitta ner en stund varje dag och njuta av kaffet eller teet?
Har ni koll på föräldramötet, inköpslistan och det där telefonsamtalet som egentligen skulle ringts förr veckan?
Nya vinterkänger?
Attans!
Dags att skriva julklappslistor och för den delen boka sommarsemestern, eftersom reserna går ju åt som smör nuförtiden!
Är tvätten upphängd eller ligger den fortfarande kvar i maskinen och väntar?
Plockat färdigt i köket?
Diskbänken! Ren & fin?
Plockat bort de torra löven från blomman i fönsterkarmen?
Har ni gått ut sista rundan med hunden och hjälpt till med läxorna?
Suckat och pustat, skällt lite och pussats?

Själv läser jag lite innan jag släcker ljuset för denna dagen och det som inte blev gjort i dag, det får snällt vänta till i morgon eller en annan dag!

6 kommentarer:

  1. Puh, jag blir lite... trött när jag läser vad som bör göras men det skiter jag i. Just nu dricker jag mitt kaffe och "chillar".
    Och du, det är måndag idag.. :-)

    Ett fint foto på dig och maken.
    Kram
    Cina

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra skrivet! Mycket man ska hinna med och fixa och greja med.
    Å lika viktigt att stanna upp och bara vara i nuet.

    Har tränat ikväll för första gången på lääänge. Nu ska fluffet bort :)

    Jättefint kort på er!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. SV: Jag gör mig inte så bra på kort, och i pyjamas. Nja, jag tror inte det.
    Det ser ut som vanligt, bara lite ljusare.

    SvaraRadera
  4. Nu får du gå in och kolla på min blogg.
    Jag kände att jag var tvungen att stilla din nyfikenhet! :-) Hahaha!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åkte till jobbet vid 7-tiden kom hem vid 22-tiden vilket innebar att under gårdagen hann jag tyvärr inte med mycket på din lista...
    men det får jag ta igen;-))

    SvaraRadera
  6. Nej, jag har inte hunnit allt och inte koll på allt men jag tror det går ändå! :)
    kram

    SvaraRadera